Sok mindent elmond a magyar–kínai kereskedelmi kapcsolatokról, hogy míg tavaly 400 millió dollár értékű árut szállítottak ki hazai cégek a távol-keleti országba, addig hárommilliárdnyit hoztak be onnan. A legnagyobb magyar exportőr jelen pillanatban a Rába, amely teherautó-futóművekkel látja el az ottani piacot, de számos egyéb magyar termék – szoftverektől a libatollig – is kapható Kínában.
– Véleményem szerint a kínai piac ottani cégek, vegyes vállalatok alapításával nyílhat meg a hazai vállalkozások előtt – véli a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési (ITDH) Kht. vezérigazgató-helyettese. Spányik Péter lapunknak elmondta, hogy a magyar cégek előtt jó beszállítói lehetőséget teremthet a 2008-as pekingi olimpia vagy a sanghaji világkiállítás. A magyar cégek a viszonylag kis befektetést, ám nagy hozzáadott értéket igénylő munkákra esélyesek. Ilyen lehet például az informatikai rendszer kialakítása.
Hátrányuknak jelzi, hogy megalakult a számítógépeket gyártó és forgalmazó kínai Lenovo társaság magyarországi leányvállalata. A Lenovo korábban az IBM személyiszámítógép-üzletágát vásárolta fel, és öt éven keresztül még az egykori amerikai cég márkajelzésével forgalmazhatja termékeit – most már Magyarországon is.
A vérünk megcsapolásával fenyegette a Rockmaraton közönségét a német előadó + galéria
