Ingadozó az egyszeri díjas piac

Munkatársunktól
2005. 09. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még mindig kevés magyar család rendelkezik – az uniós átlaghoz képest – kockázati életbiztosítással. Az Allianz újabban autó- és lakásbiztosítási szerződései mellé kockázati életbiztosítást is kínál. Kozek András, az Allianz Hungária Biztosító Rt. vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy egyéni kockázati életbiztosítást már több mint kétszázezer ügyfélnek nyújtottak. A bővülés látványos, hiszen múlt év elején még kevesebb mint százezer ügyfelük volt. A csoportos kockázati életbiztosításokból pedig eddig 2,5 milliárd forint folyt be. Az életbiztosítási piacból származó díjbevételük meghaladja a húszmilliárd forintot. Az egyszeri díjas termékek piaca Kozek szerint ingadozó. Hozzátette, e termékek döntően befektetésorientáltak, s ott van jelentőségük – Németországban és Olaszországban –, ahol magas a lakossági megtakarítások aránya. Magyarországon e biztosításokat az ügyfelek viszont sokszor úgy használják, mint a bankbetéteket, vagyis beteszik-kiveszik őket, holott a termék sokkal hasznosabban működne hosszú távon. A sikeresnek tartott Allianz Életprogramban ügyfeleik rácáfoltak arra a kutatási eredményre, hogy az emberek jobban bíznak a nemzetközi befektetésekben, s ezektől nagyobb hozamokat várnak. Ügyfeleik ugyanis a hazai befektetéseket részesítik előnyben: legnépszerűbb az árfolyamgarantált állampapíralap, amit a magyar kötvényalap, valamint a részvényalap követ.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.