Kampány helyett kormányzást

Az MSZP vezetését is megosztotta a közelmúltban beindított, másfél hónaposra tervezett úgynevezett imázskampány. A párt elnökségében is akadtak olyanok, akik kritizálták Szigetvári Viktort a korai korteshadjárat miatt.

Török László
2005. 09. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elsősorban azzal érvelnek a bírálók, hogy nyolc hónappal a választások előtt a kabinetnek, de a nagyobbik kormánypártnak is az ország irányításával kellene foglalkoznia. Meghatározó szocialista politikusok szerint inkább az emberek számára kedvező adójogszabály-módosítások, illetve az üzemanyag jövedéki adója mérséklésének az előkészítésével és kidolgozásával kellene foglalkoznia a pártnak, nem pedig a választók identitásának építésével.
Ez utóbbinak a hasznosságával szemben egyébként többen is kételyeiket fogalmazták meg, mondván, az állampolgár nem az alapján teszi majd le voksát egyik vagy másik oldal mellett, hogy tisztában van a baloldaliság eszmei mondanivalójával. Információink szerint az imázskampány az MSZP elnökségét, a frakciót, valamint a jelentős erőt képviselő megyei elnököket is megosztotta, akik különböző belső fórumokon kritikával illették Szigetvári Viktort, a kampányt irányító csapat vezetőjét. Nem mellékes körülmény azonban az sem, hogy Szigetvári évek óta Gyurcsány Ferenc egyik bizalmasa, tehát a korteshadjárat valószínűleg a miniszterelnök hozzájárulásával indult be.
Egyik szocialista forrásunk figyelmeztetett: gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy a mostani mozgósítás lendülete egészen a jövő évi választásokig kitartson, áprilisig vagy májusig szüneteket kell közbeiktatni, amelyek arra bizonyosan elegendők lesznek, hogy az emberek elfelejtsék a szeptemberi akciókat. – Októberben nem lesz semmi, akkor meg minek kampány? – értetlenkedett lapunknak egy MSZP-s képviselő.
A kritikusok azért elismerik a kommunikációs offenzíva pozitív hozamát is, hogy a szocialisták ezzel tematizálni tudják a belpolitikai közbeszédet az elkövetkező időszakban. A kampány célja az összes korcsoport megszólítása, különös tekintettel a fiatalabbakra, akik körében jelentős lemaradása van a népszerűség tekintetében a szocialista pártnak.
– El kell oszlatni azt az MSZP-ről kialakult „képet”, amely szerint kizárólag a nyugdíjasok és lakótelepen élők számára van üzenete a társaságnak – fogalmazta meg egyik informátorunk az imázskampány lényegét. Forrásaink ugyanakkor nevetségesen alacsonynak tartják a kampány költségeire vonatkozó hatvanmillió forintos félhivatalos adatot.
Úgy tudjuk, jövő héttől szocialista politikusok, képviselők és képviselőjelöltek megszállják majd a települések forgalmasabb köztereit, hogy a választókhoz közelebb kerülhessenek.
Az MSZP vezető köreihez közel álló informátorunk úgy tudja, hogy egyelőre még nem állapodott meg a párt Richard Dresner és Robert Wickers amerikai kampánytanácsadókkal, akik a hírek szerint a választási felkészülésben segítenék a szocialistákat. Állítólag a két név bedobásával az MSZP-re kívánnak egyesek nyomást gyakorolni, hogy kész helyzet elé állítsák a pártot a témában.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.