Kérdéses a beszerzési ár

Nagy Ottó
2005. 09. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lassan, de céltudatosan terjeszkedik Magyarországon az Auchan üzletlánc, amelynek december elején megnyílik solymári üzlete – jelentette ki tegnapi sajtótájékoztatóján Jean-Paul Filliat, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója. Kérdésünkre, hogy az épülő áruház ellen indított feljelentések, az építési engedély viszszavonása gátolhatja-e a munkálatokat, a vezérigazgató azt felelte, hogy a kivitelezés rendben halad, az adminisztratív jellegű nehézségek rendeződnek. Filliat közölte: hosszú távú terveik szerint 2008-ra már 17-20 hazai áruházat működtetnének.
Az áruházláncokat is érintő és készülő etikai kódex kapcsán Jean-Paul Filliat csak annyit közölt, hogy észrevételeiket már elküldték az agrártárcának. Ezt a dokumentumot azért kezdeményezte Gráf József agrárminiszter, mert a nyár során a dinnye- és tejtermelők több áruházlánc előtt, így az Auchan egyes egységeinél is tüntettek, mert a láncok – véleményük szerint – beszerzési ár alatt kínálták az érintett termékeket. – Először meg kellene határozni, mi is az a beszerzési ár – állapította meg ezzel kapcsolatban kérdésünkre az Auchan vezérigazgatója. Az Auchan ellen korábban felszámolást kezdeményező cégek kapcsán megjegyezte azt is, hogy ha a követeléseket összevetnék, akkor kiderülne, hogy az áruházláncnak az eljárást indítók a vitatott pénzeknél nagyobb összeggel tartoznak. Jean-Paul Filliat szerint a forgalmuk 62-65 százalékát adó élelmiszerek 99 százaléka magyar termék, az importnál pedig 90 százalékban Magyarországon bejegyzett cég a beszállító, akkor is, ha a gyártás külföldön zajlik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.