Komoly fejtörést okozhat a Malév Rt. menedzsmentjének, hogy miként érje el az idénre tervezett eredményeket úgy, ha az 5–7 milliárd forintos bevétellel kecsegtető üzemanyag-értékesítési üzletág eladása nem teljesül.
Márpedig úgy tűnik, ezzel is számolni kell, hiszen – értesüléseink szerint – nem biztos, hogy a Budapest Airport (BA) Rt. a közeljövőben megveszi ezt az üzletágat. A Ferihegyi repülőteret üzemeltető cég szerint nem tisztázott, hogy a Malév jogszerűen foglalkozik-e kerozinkereskedelemmel. A BA Rt. jogilag aggályosnak tartja a Malévval megkötendő szerződés tervezetét, mivel az rögzítené, hogy a százhalombattai finomító és a repülőtér közötti kerozinvezeték a Malév kizárólagos tulajdona. Álláspontjuk szerint a vezetéknek a repülőtér alatt futó része nem lehet a Malévé, a jogszabályok alapján ugyanis a légikikötő tartozékai állami tulajdonnak számítanak. Kérdéses az is, hogy a Malévot illeti-e a kezelői jog, mivel egy 2001-es miniszteri rendelet alapján egyedül a BA Rt. jogosult üzemanyag kezelésére szolgáló létesítmények üzemeltetésére, s ezt a jogot harmadik félnek sem adhatja át.
Lapunk megkereste a BA Rt.-t, hogy tájékoztatást kérjen az adás-vétellel kapcsolatos egyéb aggályaikról, ám a cég kommunikációs igazgatósága írásban csak annyit közölt, hogy a BA Rt. és a Malév Rt. közötti keretmegállapodás kidolgozása jelenleg is tart, ennek részleteiről, a tárgyalási folyamatról nem kívánnak nyilatkozni.
Közvetlen összeköttetés Japánnal. A Japan Airlines és a Malév közös járat indításáról kötött megállapodást, amely 2005. október 30-tól lép érvénybe – tájékoztatta lapunkat közleményében a Malév. A megállapodás értelmében a Malév által üzemeltetett Frankfurt–Budapest naponta délután közlekedő járatai JAL-járatszámot is kapnak. Ez a hálózatbővítés napi közvetlen összeköttetést jelent a JAL utasai számára Japán és Magyarország között, mert a Malév frankfurti járatai kedvező csatlakozással a mindennap üzemelő Tokió–Frankfurt járathoz kapcsolódnak.
A fiataloknak üzent XIV. Leó pápa + videó
