Kínában perel az Adidas

Hírösszefoglaló
2005. 09. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyelőre csak az Adidas perli a kínai Aile ruha- és cipőgyártót Fucsianban, mert félreérthető ábrát használ logóként: az Adidas háromcsíkos jelzését a Nike logójával kombinálva – írta az MTI–Eco. A német sportszergyártó mintegy 300 ezer eurós kártérítést kér a kínai utánzatok miatt, melyeket szerinte egyébként három kínai helyen is forgalmaznak, illetve gyártanak. A China Daily angol nyelvű kínai lap beszámolója szerint két pekingi áruház is vétkes, mert átvette az Aile „Adidas-koppintásait”. Kínában nagyiparrá nőtte ki magát a menő nemzetközi márkák hamisítása, és egyes becslések szerint a világban előállított ilyen termékek mintegy 70 százaléka Kínából származik.
Az Adidas egy hónapja, hogy bejelentette: megveszi az amerikai Reebokot, ezzel kesztyűt dobva a sportruházat legnagyobb cégének a Nike-nak. Az Adidas körülbelül 3,1 milliárd eurót (3,8 milliárd dollár) fizet a Reebokért, amelynek tőzsdei értéke jelenleg 2,6 milliárd dollár. A vételár, részvényenként 59 dollár készpénzben, 34 százalékos felárat tartalmaz a Reebok keddi záróárához képest. A szakmában az Adidas a második, a Reebok a harmadik helyezett a világpiacon. A sportszerek legnagyobb piaca az Egyesült Államok, ott költik el a világon sportszerekre kiadott évi 33 milliárd dollárnak a felét. A Nike-é jelenleg az amerikai piac 36 százaléka, a Reeboké a 12,2 százaléka és az Adidasé a 8,9 százaléka.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.