Egyelőre csak az Adidas perli a kínai Aile ruha- és cipőgyártót Fucsianban, mert félreérthető ábrát használ logóként: az Adidas háromcsíkos jelzését a Nike logójával kombinálva – írta az MTI–Eco. A német sportszergyártó mintegy 300 ezer eurós kártérítést kér a kínai utánzatok miatt, melyeket szerinte egyébként három kínai helyen is forgalmaznak, illetve gyártanak. A China Daily angol nyelvű kínai lap beszámolója szerint két pekingi áruház is vétkes, mert átvette az Aile „Adidas-koppintásait”. Kínában nagyiparrá nőtte ki magát a menő nemzetközi márkák hamisítása, és egyes becslések szerint a világban előállított ilyen termékek mintegy 70 százaléka Kínából származik.
Az Adidas egy hónapja, hogy bejelentette: megveszi az amerikai Reebokot, ezzel kesztyűt dobva a sportruházat legnagyobb cégének a Nike-nak. Az Adidas körülbelül 3,1 milliárd eurót (3,8 milliárd dollár) fizet a Reebokért, amelynek tőzsdei értéke jelenleg 2,6 milliárd dollár. A vételár, részvényenként 59 dollár készpénzben, 34 százalékos felárat tartalmaz a Reebok keddi záróárához képest. A szakmában az Adidas a második, a Reebok a harmadik helyezett a világpiacon. A sportszerek legnagyobb piaca az Egyesült Államok, ott költik el a világon sportszerekre kiadott évi 33 milliárd dollárnak a felét. A Nike-é jelenleg az amerikai piac 36 százaléka, a Reeboké a 12,2 százaléka és az Adidasé a 8,9 százaléka.

Kapu Tibor nem véletlenül indult útnak – ezt kevesen tudják