Ennek oka azonban nem az, hogy az ügyfelek tökéletesen elégedettek lennének hitelintézetük szolgáltatásaival. Inkább az, hogy a bankváltás számos komplikációt rejt magában, és rengeteg utánajárást igényel. A folyószámla megszüntetésekor értesíteni kell ugyanis az összes olyan szervezetet, amely rendszeresen utal a számlára – például munkáltató, nyugdíj- és egészségpénztár –, továbbá az összes közüzemi szolgáltatót, amelyek a számláról pénzt emelnek le. Így az átállás akár több hónapot is igénybe vehet.
A felügyelet szerint a bankok közötti átjárhatóság alapfeltétele a pénzintézeti szolgáltatások összehasonlíthatósága, ami áttekinthető és összemérhető ártáblázatokat kíván a szolgáltatási díjakról, a kamatokról és a befektetésekről. Az Európai Unió egyébként a bankszámlaszám megtartását és továbbvitelét javasolja a bankváltás megkönnyítésére, megfontolásra bocsátva annak lehetőségét, hogy az általában a bankszámlához kötődő megtakarítások, illetve a hitelek a számlaszám változása nélkül átvihetők legyenek egyik bankból a másikba. Ehhez azonban egységes bankszámlarendszert kellene bevezetni. Az EU a számlamegszüntetés díjának ésszerű mértéken tartását, illetve e díj jövőbeni eltörlését is kívánatosnak tartja.
Mi a teendő vashiány esetén?
