A nyár az adófizetők pénzéből folytatott kormányzati propaganda jegyében telt el. Száz nap alatt 500 millió forint közpénzt dobott ki értelmetlen hirdetésekre a kabinet – hangzott el Répássy Róbert és Dobó László (Fidesz) sajtótájékoztatóján.
A kiadásokat részletezve felidézték, hogy a kabinet 275 millió forintot fordított az sms-kampányra, 160 millió forintot a 100 lépés program népszerűsítésére, 30-30 milliót a gazdaság kirobbanó sikeréről szóló hirdetésekre és a három párt által aláírt gazdaságpolitikai nyilatkozat reklámozására. Dobó szerint az öszszességében napi ötmillió forintnyi pazarlás azért is szomorú, mert mindeközben számos intézmény nem kapta meg a normatív támogatást, a kaposvári anyaotthonban dolgozók például maguk kényszerültek összeadni a működéshez szükséges pénzt. – Vajon erre a teljesítményre is olyan büszke Kóka János gazdasági miniszter? – kérdezte. Répássy a két kormánypárt és az MDF által aláírt gazdaságpolitikai nyilatkozat kapcsán emlékeztetett: az előző két hasonló dokumentumban foglaltakból sem valósult meg semmi. A 2002-ben született nyilatkozatban a kormány vállalta, hogy a gazdaság versenyképességének fejlesztése érdekében támogatja a kis- és középvállalkozásokat, a mezőgazdasági termelőket, a 2003-as keltezésűben pedig azt ígérte, tervet készít az EU-csatlakozás által hátrányosan érintettek támogatására. – Egy újabb gazdaságpolitikai nyilatkozat reklámozása nem más, mint ablakon kidobott pénz, hiszen még az korábbi vállalásait sem teljesítette a kormány – hangsúlyozta Répássy. László Boglár kormányszóvivő szerint az nem propaganda, ha arról értesülhetnek az emberek, hogy létezik ciklusokon átívelő, három párt által támogatott gazdaságpolitika, vagy ha arról, milyen támogatásra számíthatnak iskolakezdéskor. Érthetetlennek tartja a Fidesz sms-kampánynyal kapcsolatos kifogását, hiszen éppen az az akció lényege, hogy az emberek véleményét kérik ki.

Felismeri ezeket a retró reklámszlogeneket? A legtöbben csak tippelnek!