Harmadik alkalommal hoz ma határozatot a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) a MÁV Rt. vonattenderének ügyében. Ettől függ, hogy a vasúttársaság rendelést adhat-e a Stadlernak harminc motorvonat leszállítására, illetve a járművek harmincéves karbantartására. A felek ugyanis már augusztusban aláírták a szerződést, amely a KDb határozatáig nem léphet hatályba. Ezt megelőzően két alkalommal semmisítette meg a döntőbizottság a MÁV hivatalos végeredményét: első alkalommal mindkét pályázónak új ajánlatot kellett adnia, másodszor a Bombardier részére tette kötelezővé a KDb a beadvány pontosítását, viszont a MÁV az esélyegyenlőségre hivatkozva mindezt a Stadlernak is lehetővé tette. A Bombardier (a MÁV minden esetben a svájci Stadlert hozta ki győztesnek) legutóbb azt kifogásolta a KDb-nél, hogy a MÁV megsértette a közbeszerzési törvényt, amikor a Stadlernak is megadta a lehetőséget új ajánlat beadására, ráadásul a svájci cég nem rendelkezett ebben az időpontban bankgaranciával. Ugyancsak sérelmezte a Bombardier, hogy a MÁV az általuk benyújtott és megindokolt árelemek ellenére érvénytelenítette ajánlatukat.
Ide tartozó hír, hogy a kormány készfizető kezességet vállalt a MÁV Rt. üzemviteléhez szükséges 58,5 milliárd forint forgóeszközpótló hitel és annak kamatai, járulékai viszszafizetésére. A határozat szerint a kormány a kezességet az államháztartási, valamint a költségvetési törvények alapján vállalja. A kormány felhatalmazta a pénzügyminisztert, hogy kösse meg a készfizető kezesi szerződést. A kormány határozatában felhívja a gazdasági és közlekedési minisztert, hogy a MÁV Rt. jegyzett tőkéjét 80 milliárd forintban állapítsa meg.
Special Ops Colonel: We Fight on Land, in the Air, on Water and Underwater
