Nemzeti és fiatalos MSZP-t építenek

A magyar trikolór színei is egyre markánsabban megjelenhetnek az MSZP kampánya során, a Köztársaság téren ugyanis úgy gondolják, a választópolgárokban is tudatosítani kell a párt nemzeti elkötelezettségét. Úgy tudjuk, hogy szocialista hirdetések a Playboyban is megjelennek „kívánlak” szlogennel.

Török Gábor
2005. 09. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dolgoznak az MSZP „műhelyeiben” a várható ellenzéki támadások visszaverésére alkalmazandó retorikai elemeken. Információink szerint a pártot „nemzetietlennek” beállító vádak kioltására különös figyelemmel készülnek a szocialisták, hogy a bizonytalan szavazókat ezen érvvel ne lehessen eltávolítani az MSZP-től. Kiemelten kezelik a december 5-i népszavazás negatív hozamának semlegesítését. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és stábja azt szorgalmazza, hogy még a választási kampány kezdete előtt kézzelfogható eredményt kell elérni e témában. Mások szerint a nemzeti érzelmekre való apellálás csak indirekt kampányelem lesz az MSZP-nél, a rendezvények szín- és zenei világában fog megjelenni már az amerikai tanácsadók instrukciói alapján, akik Schwarzeneggerből is amerikai hazafit faragtak. Informátoraink szerint a szocialisták nemzeti elkötelezettségét hivatott demonstrálni a párt óriásplakátjain egyre markánsabban megjelenő piros-fehér-zöld színhármas, amely mindinkább felváltja a korábban előszeretettel használatos kéket.
A fiatalok megszólítása is stratégiai cél a Köztársaság téren. A párt logójával ellátott buli-CD-t, amelyen a 80-as, 90-es évek könnyűzenei alkotásaiból találhatók darabok, életmódmagazinok mellékleteként juttatják el az ifjabb, ám tehetősebb korosztálynak. Sőt, a Playboy című lapban is megjelenhetnek kampányhirdetések „kívánlak” szlogennel. Az erotikus újság célközönségét Kóka János gazdasági miniszter már tesztelte.
A Fiatal Baloldalra (FIB) is kihívások várnak a kampánnyal összefüggésben a szervezet októberi tisztújítása után. Információink szerint az elnöki poszton biztos befutónak tartott Komássy Ákos vezetésével szervezetalakítási dömpinget várnak az ifjú szocialistáktól. A forrásaink szerint mélyponton lévő FIB-bel való kapcsolattartásért Újhelyi István helyett Mandur László elnökségi tag felel az MSZP-ben. Állítólag a kereskedelmi tévékből, valamint a bulvárlapokból ismert fiatal sztárok közül is meg kívánnak nyerni egyeseket a szocialisták, hogy a kampányhoz hozzátegyék egyéniségüket.
A Heti Válasznak nyilatkozva a szocialista kampány egyik ismerője elmondta: jelenleg azon dolgoznak, hogy csökkentsék a miniszterelnök dinamizmusa és a párt maradisága közötti különbséget. A közvélemény-kutatások ugyanis azt mutatják, hogy a Fidesz elsöprő fölényre tett szert a 25 és 35 év közötti korosztályban, és a 400 ezer első választó körében is. Éppen ezért valószínűsítik egyesek, hogy a kampány során az ellenzéki pártról mint konzervatív, maradi formációról fognak nyilatkozni, amelyik elveszítette fiatalos vonzerejét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.