Dolgoznak az MSZP „műhelyeiben” a várható ellenzéki támadások visszaverésére alkalmazandó retorikai elemeken. Információink szerint a pártot „nemzetietlennek” beállító vádak kioltására különös figyelemmel készülnek a szocialisták, hogy a bizonytalan szavazókat ezen érvvel ne lehessen eltávolítani az MSZP-től. Kiemelten kezelik a december 5-i népszavazás negatív hozamának semlegesítését. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és stábja azt szorgalmazza, hogy még a választási kampány kezdete előtt kézzelfogható eredményt kell elérni e témában. Mások szerint a nemzeti érzelmekre való apellálás csak indirekt kampányelem lesz az MSZP-nél, a rendezvények szín- és zenei világában fog megjelenni már az amerikai tanácsadók instrukciói alapján, akik Schwarzeneggerből is amerikai hazafit faragtak. Informátoraink szerint a szocialisták nemzeti elkötelezettségét hivatott demonstrálni a párt óriásplakátjain egyre markánsabban megjelenő piros-fehér-zöld színhármas, amely mindinkább felváltja a korábban előszeretettel használatos kéket.
A fiatalok megszólítása is stratégiai cél a Köztársaság téren. A párt logójával ellátott buli-CD-t, amelyen a 80-as, 90-es évek könnyűzenei alkotásaiból találhatók darabok, életmódmagazinok mellékleteként juttatják el az ifjabb, ám tehetősebb korosztálynak. Sőt, a Playboy című lapban is megjelenhetnek kampányhirdetések „kívánlak” szlogennel. Az erotikus újság célközönségét Kóka János gazdasági miniszter már tesztelte.
A Fiatal Baloldalra (FIB) is kihívások várnak a kampánnyal összefüggésben a szervezet októberi tisztújítása után. Információink szerint az elnöki poszton biztos befutónak tartott Komássy Ákos vezetésével szervezetalakítási dömpinget várnak az ifjú szocialistáktól. A forrásaink szerint mélyponton lévő FIB-bel való kapcsolattartásért Újhelyi István helyett Mandur László elnökségi tag felel az MSZP-ben. Állítólag a kereskedelmi tévékből, valamint a bulvárlapokból ismert fiatal sztárok közül is meg kívánnak nyerni egyeseket a szocialisták, hogy a kampányhoz hozzátegyék egyéniségüket.
A Heti Válasznak nyilatkozva a szocialista kampány egyik ismerője elmondta: jelenleg azon dolgoznak, hogy csökkentsék a miniszterelnök dinamizmusa és a párt maradisága közötti különbséget. A közvélemény-kutatások ugyanis azt mutatják, hogy a Fidesz elsöprő fölényre tett szert a 25 és 35 év közötti korosztályban, és a 400 ezer első választó körében is. Éppen ezért valószínűsítik egyesek, hogy a kampány során az ellenzéki pártról mint konzervatív, maradi formációról fognak nyilatkozni, amelyik elveszítette fiatalos vonzerejét.
Trump aláírta a törvénybe foglalt ígéreteit
