Credit Suisse BUBOR Plusz Alapokba Befektető Befektetési Alap néven új, „abszolút hozamú” befektetési alapot indít a Credit Suisse Asset Management (CSAM) Hungary Alapkezelő Rt., amely két különböző sorozatban is elérhető lesz a befektetők számára. A nyilvános, nyíltvégű alap célja, hogy a befektetőknek a 6 hónapos BUBOR-t meghaladó hozamot biztosítson minden tőkepiaci körülmény esetén, relatíve alacsony kockázat mellett. Az alap kitűzött hozamcélja a „B” sorozat esetén 6 hónapos BUBOR plusz 1 százalék, az „I” sorozat esetén pedig 6 hónapos BUBOR plusz 1,6 százalék. (MTI–Eco)
*****
Tovább terjeszkedik a francia Pernod Ricard, a világ második számú szeszesital-gyártója és -forgalmazója: 100 millió euróért megszerezte az orosz Sztolicsnaja vodka forgalmazásának jogát az Egyesült Államokra és más piacokra. Kizárólagos időszakot szerzett a tárgyalásra is a márka megvásárlásáról az orosz SPI csoporttól. (MTI–Eco)
*****
Az orosz Gazprom gáztársaság megállapodott a japán Itochu kereskedőházzal és a Mitsui OSK Lines fuvarozó céggel, hogy megvizsgálják cseppfolyósított földgáz szállításának lehetőségét az Egyesült Államokba, jelentették a japán cégek csütörtökön. Az ügylet értékét nem közölték. (MTI–Eco)
*****
A nagy légitársaságok pénzügyi problémái és az olcsó jegyes társaságok piacának fenyegető átrendeződése ellenére rekordévet vár az idén az Airbus. A nyugat-európai repülőgép-ipari csoport kereskedelmi igazgatója arra számít, hogy az Airbus az idén elérheti az 50 százalékos részesedést a világpiacon. A fő versenytárs, az amerikai Boeing piaci része jelenleg 60 százalékos. (MTI–Eco)
*****
A 12 hónapos futamidejű diszkontkincstárjegy tegnapi aukcióján 5,73 százalékos átlaghozam alakult ki a nemzetközi értékpapír-piaci szövetség ajánlása alapján számítva (ISMA), ami 24 bázisponttal magasabb a legutóbbi aukció átlaghozamánál, és 13 bázisponttal haladja meg a szerdai másodpiaci referenciahozamot. (MTI–Eco)
Kiderül a héten, hogyan alakultak a júniusi fogyasztói árak
