Szabálytalanságokat állapított meg a napokban lezárult ombudsmani vizsgálat a kormány több tíz millió forintnyi közpénzből megvalósított, érdektelenségbe fulladt sms-kampányával kapcsolatban – értesült lapunk. Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos a Magyar Nemzetnek elmondta, hogy a kormányzati hirdetések nem feleltek meg teljeskörűen az adatvédelmi törvényben foglalt kritériumoknak, ugyanis azokból nem derült ki, hogy ki és meddig kezeli az sms- küldők személyes adatait. Az ombudsman szerint a reklámok azt sugallták, hogy a kormány az adatkezelő, holott ezt a feladatot a Wunderman Marketing Tanácsadó Kft. látta el. Ez a megállapítás ellentétben áll László Boglár kormányszóvivő korábbi nyilatkozatával, miszerint „sem a kormány, sem a kampány lebonyolításáért felelős partnerei nem kezelnek adatokat”.
A vizsgálat azt is megállapította, hogy bár a Wunderman októberig szándékozik tárolni az sms-küldők telefonszámait, ugyanakkor az adatvédelmi biztos szerint erre nincsen jogos indoka. Péterfalvi Attila leszögezte, a kampány lezárultával megszűnt a személyes adatok (vagyis a telefonszámok) őrzésének „célhoz kötöttsége”. Arra a kérdésünkre, ellenőrzi-e, hogy a Wunderman valóban törli adatbázisából a telefonszámokat, az ombudsman nemmel válaszolt. Ha a cég elzárkózik az állásfoglalás elemeinek végrehajtásától, elrendelheti az adatok törlését, és ez a hatósági jellegű utasítás kötelező érvényű.
Péterfalvi Attila lapunknak azt is elárulta, az MSZP telefonos kampányának adatvédelmi vizsgálata még folyamatban van, de várhatóan egy hónapon belül lezárul.
Gázolt a vonat Székesfehérvár és Dinnyés között