Terjeszkedik a Lufthansa

Újabb járatok indításával bővíti magyarországi piacát a Lufthansa. Karl Benz, a társaság alelnöke ugyanakkor a Magyar Nemzettel közölte, hogy a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport szolgáltatási színvonala nem áll arányban a légitársaság által fizetett repülőtéri díjakkal.

Putsay Gábor
2005. 09. 13. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tovább kívánja erősíteni piaci jelenlétét Magyarországon a német Lufthansa, az új hamburgi járat beindítása után a téli menetrendben Budapest és Düsseldorf között az eddigi 12 helyett 17 alkalommal közlekedtet repülőgépet a társaság – nyilatkozta lapunknak Karsten Benz, a Lufthansa európai értékesítésért és repülőtéri üzemeltetésért felelős alelnöke.
A düsseldorfi bővítéssel, valamint az új hamburgi célállomás bevezetésével a német cég által fenntartott heti járatszám Magyarország és Németország között az eddigi 96-ról 112-re emelkedik. A fapados légitársaságok által teremtett versenyhelyzetről szólva a Lufthansa alelnöke közölte: a légipiac egésze számára kedvező, hogy a diszkonttársaságok megjelenésével jelentősen emelkedett a forgalom, a hagyományos cégeknek ugyanakkor a piac bizonyos területein nem jelentenek konkurenciát.
A Lufthansa elsősorban a kiterjedt hálózatára épít – nemzetközi szinten 177 célállomásra közlekedtet repülőgépeket –, így számukra az átszállóforgalom, illetve két adott célállomás közötti járatsűrűség a meghatározó. Ez utóbbi az üzleti utasok miatt elsődleges, a turistaforgalomban viszont a fapados cégek átalakították a piacot, az árversenyhez a hagyományos légitársaságoknak is alkalmazkodniuk kell.
A Lufthansa szerint nemzetközi összehasonlításban ugyanakkor kritikusnak mondhatók a Ferihegyi repülőteret üzemeltető társaság szolgáltatásai a légicég által fizetett díjakhoz képest. Karsten Benz ezzel kapcsolatban hozzátette: nemcsak a cég, hanem az utasok is megérdemelnék a jobb szolgáltatást.
Az alelnök a legfőbb problémaként a repülőtér túlzsúfoltságát említette, amit a nyári időszakban a Budapest Airport Rt. nem tudott kellőképpen megoldani. Arra a kérdésre, hogy jelentene-e piaci változást a Lufthansának, ha a Ferihegyi repülőtér üzemeltetésére kiírt privatizációs pályázaton a frankfurti repülőteret fenntartó Fraport lenne a befutó, az alelnök közölte: tulajdonostól függetlenül a légitársaság számára az az elsődleges, hogy a repülőtér üzemeltetője kedvező áron és megfelelő minőségű szolgáltatást biztosítson. Megemlítette, hogy éppen a nyári túlzsúfoltság miatt tudják csak októberben indítani a hamburgi járatot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.