Soha többé nem térhetnek vissza a villamosok a budapesti Thököly útra, ha a Fővárosi Közgyűlés elfogadja Budapest vezetőinek legújabb közlekedésszervezési javaslatát – jelentette ki lapunknak Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) közlekedéspolitikai munkacsoportjának vezetője. Az úgynevezett főpolgármesteri kabinet a napokban tárgyalt a villamosvonal felszámolásáról, összehasonlítva a felszíni közlekedést a metróval. A fővárosi „szakértők” káros szemlélete ellentétes az európai gyakorlattal – fogalmazott Vitézy, aki szerint a kétszintű közlekedés helyi és regionális rendszerét kellene megvalósítani, de a városvezetés minden jel szeint a négyes metró bűvkörében él. A VEKE javaslata szerint a Thököly úti villamosvonal természetes folytatása lehetne a Baross teret a másik oldalról megközelítő vonalnak, a 24-esnek. Szálka Miklós, a városüzemeltetési bizottság fideszes alelnöke úgy véli, a városvezetés becsapta a bizottságot, mert a Baross tér átalakításának korábbi kompromisszumos terve helyett ismét a villamosközlekedés teljes megszüntetéséről szóló változatot vette elő. Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes leszögezte: javaslatuk szerint a négyes metró Baross tér–Bosnyák tér közötti szakaszát mélyvezetéssel kell kiépíteni. A villamosok sorsáról egyelőre nincs döntés, de a szakértők megvalósíthatatlannak tartják a metró körüli sínpályák kiépítését – közölte. A közlekedési káoszról Vajda kifejtette: a nyári útfelújítási program kétharmada teljesült, jelenleg tizennégy útszakaszon dolgoznak.
Meghalt a Tamásinál történt buszbaleset egyik sérültje