Tegnapi ülésén megbízta a kormány az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.-t, hogy első lépésként nyilvánítsa eredménytelennek a Budapest Airport (BA) Rt. korábbi privatizációjára kiírt pályázatot. Ezt követően pedig arra hívta fel a vagyonkezelőt, hogy meghívásos pályázaton értékesítse a cég 75 százalék mínusz egy szavazatnyi tulajdonrészét. A meghívásos pályázaton az az öt cég vesz majd részt, amely az első fordulóban felkerült az úgynevezett rövid listára. Az utolsó fordulóban bent maradt a BAA, a legesélyesebbnek tartott Hochtief–HTAC konzorciuma, a Fraport és a Deutsche Bank konzorciuma, a Macquarie Airports és a Copenhagen Airports.
Batiz András kormányszóvivő elmondta: az ÁPV Rt. mai igazgatósági ülésén csak a korábbi pályázat eredménytelenségéről döntenek majd, a meghívásos pályázatot később írják ki. Közölte azt is, a kormány szándéka az, hogy a BA Rt. privatizációja még ebben az évben a vételár kifizetésével együtt lezáruljon. Oravecz Péter, a vagyonkezelő kommunikációs igazgatója elmondta: korábban a Fővárosi Bíróság érvénytelenítette a BA Rt. privatizációs pályázatát, ám ennek leállítását még nem mondta ki az ÁPV Rt., s erre fog sor kerülni az ÁPV Rt. mai igazgatósági ülésén. Kifejtette: az ÁPV Rt. megkapta a BA Rt. szakszervezeteinek személyes egyeztetést kezdeményező levelét, amellyel egyetértve már a tegnapi napon meg is kezdte az ÁPV Rt. a tárgyalásokat. Úgy tudjuk, elkezdte a gazdasági tárca a HungaroControl – Magyar Légiforgalmi Szolgálat kft.-vé alakítását. Holnapra összehívták az átalakítást intéző bizottság ülését.
Szaporodó kiszervezések. A földi kiszolgálás üzletága után a biztonsági feladatok, a fegyveres biztonsági őrség, a repülés- és repülőtér-védelem külön társaságba kiszervezésének munkálatait kezdte meg a privatizáció alatt álló Budapest Airport Rt. – értesült a Heti Válasz, amely mai számában foglalkozik a témával. (Sz. E.)

Menczer: Zelenszkij elmondta, hogy ő is irányítja a Tisza Pártot