A világ húsz legfejlettebb országának, a G20-nak a pénzügyminiszterei és jegybankelnökei a hét végén Peking melletti találkozójukon többek között a szabad kereskedelem megteremtését célzó további erőfeszítések mellett szálltak síkra, és a gazdasági növekedés érdekében stabilabb olajárat követeltek – jelentette az MTI. A pénzügyi vezetők azt kérték a fejlett és a fejlődő országoktól, keressék a megoldást kereskedelmi vitáikra, hogy biztosítsák a WTO részeként több éve folyó nemzetközi kereskedelmi tárgyalások előrehaladását és sikerét 2006 végére. Kétnapos megbeszélésükön stabilitásra szólítottak fel az olajárak, illetve az olajellátás terén. Nyilatkozatukban közölték: egyetértettek abban, hogy ennek érdekében erősíteni kell a 20 ország együttműködését, növelni beruházásait az olaj kitermelési és finomítási kapacitásainak bővítésére. Egyúttal az olajpiac jobb átláthatóságát is sürgették.
Európai viszonylatban a szuperbenzin nettó ára Máltán a legmagasabb, 0,569 euró, amit sorrendben Görögország, Ciprus, Olaszország, Lengyelország, Luxemburg, Írország és Hollandia követ. A legolcsóbb – adók és járulékok nélkül – a benzin Szlovéniában, ahol 0,470 euróba kerül. Ausztriában az ár adók nélkül 0,532 euró, ami 1,9 centtel haladja meg az uniós átlagot. A gázolaj nettó átlagára a múlt hét eleji helyzet szerint 0,542 euró. A legmagasabb az olaszországi ár, 0,602 euró, a legalacsonyabb pedig a szlovéniai 0,509 euró. Ausztriában 0,522 euró a dízel nettó ára.
Németország megússza? Egyelőre nem indul eljárás Németország ellen amiatt, hogy rendszeresen túllépi az államháztartásra vonatkozó eurózónás előírásokat. Joaquín Almunia, a brüsszeli bizottság pénzügyi biztosa a Focus című német lap szerint állítólag azt mondta, hogy az eljárást Németország ellen a deficittúllépés miatt most novemberben el kellene indítani, de az új német kormány felállását segítendő, jövőre halasztják az eljárást. (MTI)