Szakértők szerint a magyarországi járműkereskedők egyharmada tönkremegy az októbertől liberalizált autópiacon. Verhás Dániel, az egyik legnagyobb honi autókereskedés tulajdonosa szerint a kicsik közül többeket a nagyok fognak felvásárolni. Másik jövőbeni tendencia, hogy autóplazák épülnek, ahol a vevők egy helyen tíz-húsz típus közül választhatnak.
Palócz Éva, a Kopint-Datorg Rt. tudományos vezérigazgató-helyettese általánosságban kiemelte: Európában a liberalizáció többnyire ármérséklődést hozott, amihez gyakran koncentrálódás társult.
Verhás hozzátette: a beszerzési árak között a tagállamokban nem lehet nagyobb az eltérés, mint öt százalék. Hogy ennek ellenére a kiskereskedelmi árak között miért jelentős a különbség, s abban a jutalék miatti anomáliák – készpénzes fizetéskor gyakran magasabb az autó eladási ára, mint hitellel történő vétel esetén – menynyiben játszanak közre, Verhás azt felelte: az árdifferencia az áfakülönbözettől, s a kereskedő és a finanszírozó közötti megállapodástól is függ.

Orbán Viktor kemény szavakkal illette a volt vezérkari főnököt