Október 7–16. között egyhetes kampányt szervez a falusi turizmus népszerűsítésére a huszonkét tagországot számláló EuroGites – jelentette be Kelecsényi Ágnes, a Magyar Turizmus (MT) Rt. marketingvezérigazgató-helyettese tegnapi sajtótájékoztatóján. Az EuroGites, a falusi turizmus európai szervezete ezzel a kampánnyal – amelybe Magyarország 12 megyéje is bekapcsolódott – a falusi turizmus értékeire szeretné felhívni Európa figyelmét. Az akcióhét eseményei párhuzamosan zajlanak az egyes európai országokban, a nemzeti sajátosságok hangsúlyozásával. Benkovics László, a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetségének alelnöke a Kezdje itthon Európa felfedezését! elnevezésű kampány célját úgy foglalta össze, hogy az a magyar falvak idegenforgalmi kínálatára hívja fel a figyelmet, és tudatosítja a szolgáltatói és az állami szektor szereplőiben a falusi turizmus jelentőségét. A vidéki magánházakban és falusi portákon egész Európában több mint 400 ezer szálláshelyet kínálnak négymillió férőhellyel. Kapcsolódó szolgáltatásaival együtt a falusi turizmus hatása a vidék gazdaságára 150 millió eurós nagyságrendet képvisel.

Veszélyes virágültetés – aki ezt a növényt viszi a kertbe jókora bírságot kaphat