Jóváhagyta a kormány a vasútról szóló új törvény tervezetét, amely rendelkezik a pályahálózat használatáról, a Magyar Vasúti Hivatal megalapításáról, szabályozza a térségi vasutak üzemeltetését, ugyanakkor nem rendezi a vasúti közszolgáltatás irányelveit, így a MÁV és az állam között meglévő szolgáltatói-megrendelői viszonyt. Az új vasúti törvény – parlamenti jóváhagyását követően – 2006. január 1-jén lépne hatályba, ugyanakkor a közszolgáltatásról csak jövő tavasszal tárgyalna az Országgyűlés. A törvénytervezet szerint a magyar pályahálózatot díjfizetés ellenében az európai gazdasági térségben bejegyzett vasúti társaságok korlátlanul használhatják. Ezekhez a folyamatokhoz szorosan kapcsolódik, hogy a MÁV Rt. árufuvarozási üzletága önálló társaságként működne jövő év január 1-jétől, és az iparvágányok felügyeletét sem a vasúttársaság látná el. Ugyanebben az időpontban alakulna meg a vasúti hivatal, amely piacfelügyeleti szerepet látna el, és a működési engedélyeket állítaná ki a társaságok számára. Szintén a hivatal felügyelné a MÁV üzletágainak számviteli elkülönülését, illetve közvetítene a társaságok közötti vitás kérdésekben.
Az előterjesztés szerint lehetőség nyílik arra, hogy a térségi és elővárosi vasút fejlesztésében az önkormányzatok szerepvállalása is növekedjen. A törvénytervezet a parlament elé kerülhet, ugyanakkor az elmaradt fejlesztések miatt a MÁV felkészületlenül lép ki a szabadpiacra.

Miniszterelnöki biztos a PDSZ-ről: már holnap megnyitnák az óvodák és iskolák kapuit a drag queen-eknek