Hamarosan nyílik a postai piac

Putsay Gábor
2005. 10. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelenleg a levélküldemények piacán a postai szolgáltatások 19 százaléka liberalizált. 2006-tól ennek a területnek újabb hét százaléka nyílik meg, a teljes piacnyitás tervezett időpontja pedig 2009-re tehető – közölte tegnap Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) elnöke az Országgyűlés informatikai bizottságának ülésén. A bizottság tagjai az egyetemes postai szolgáltatási és a postapiaci versenyről, illetve az elektronikus hírközlési piaci versenyről hallgatták meg az NHH 2004-es beszámolóját. A mobilposta-szolgáltatásnál az érintett 954 településen a Magyar Posta (MP) Rt. 114 esetben nem teljesítette a várakozási időtartamra meghatározott követelményeket, az egyetemes szolgáltatásoknál az olvashatatlan dátumnyomatok aránya húsz százalék körül alakult. Az NHH beszámolója szerint a 600 fő alatti településeken a lakosság kétharmada volt elégedett a mobilpostával 2004-ben, idén viszont a posta eleget tett a minőségi követelményeknek. Pettkó András (MDF) bizottsági tag ugyanakkor azt közölte, hogy több település vezetője szerint jelenleg is komoly hiányosságok tapasztalhatók a szolgáltatásban. Erre utal az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület és az MP Rt. vezetői közötti levelezés, és a postatörvény módosító indítványait sem vehette tárgysorozatba az Országgyűlés.
Rogán Antal (Fidesz), a bizottság elnöke afelől érdeklődött, hogy a hatóság megfelelően megvizsgálta-e a Magyar Telekom és a T-Mobile egyesülésének várható piaci hatásait. Pataki Dániel szerint ebben a Gazdasági Versenyhivatal álláspontja a meghatározó, a kedvezőtlen piaci folyamatokat viszont a hatóság vizsgálja felül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.