Számítani lehet arra, hogy az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. igazgatósága a következő ülésén foglalkozik a Budapest Airport (BA) Rt. ügyével – nyilatkozta lapunknak tegnap Oravecz Péter, az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója. Mint mondta: korábban a Fővárosi Bíróság érvénytelenítette a BA Rt. privatizációs pályázatát, ám ennek leállítását még nem mondta ki az ÁPV Rt. Így tehát nem is tehette meg az ezzel kapcsolatos lépéseket, vagyis nem értesíthette a korábbi pályázókat, s nem fizethette nekik vissza a bánatpénzt – közölte Oravecz, aki úgy fogalmazott: először ki kell mondani a korábbi tender leállítását, s csak ezt követően kerülhet sor az újabb pályázat elkészítésére, egyeztetésére, majd kiírására. Oravecz Péter kifejtette: az ÁPV Rt. szándéka, hogy még az idén lezárják a BA Rt. magánosítását. Információink szerint valószínűsíthető, hogy a következő pályázat egyfordulós, meghívásos tender lesz. Ez pedig azt jelenti, hogy csak azt az öt befektetőt hívja majd meg az ÁPV Rt., amely az előző kiírás utolsó körében bent maradt. A legmagasabb, mintegy 390 milliárd forintos ajánlatot a Hochtief AirPort GmbH és a Hochtief AirPort Capital GmbH konzorciuma adta be. Úgy tudjuk, az új tender várhatóan nem sokban tér majd el a régitől, s így az elsődleges célok között a Budapest Ferihegy nemzetközi repülőtér versenyhelyzetének, szolgáltatási színvonalának, növekedési kilátásainak és hatékonyságának a javítása a magyarországi légiközlekedési iparág, a nemzetgazdaság, valamint az utazóközönség javára és az ennek érdekében szükséges beruházások megvalósítása; a magyar állam biztonságos repülőtéri működéssel kapcsolatos és nemzetbiztonsági szempontjai érvényesíthetőségének fenntartása a BA Rt. privatizációját követően is; a privatizáció után fennmaradó kormányzati kockázatok és kötelezettségvállalások minimalizálása; valamint az értékesítési bevételek optimalizálása a tágabb privatizációs és iparág-politikai célok figyelembevételével szerepel majd.
A másodlagos célok közé kerülhet az ösztönzőkön alapuló, stabil gazdasági szabályozási keret kialakítása; a társaság működési hatékonyságának javítása; a nemzeti érdekek teljes védelmét szolgáló keretrendszer kialakítása az ár-érték arány figyelembevételével; valamint a jelenlegi repülőtéri alkalmazottak méltányos kezelése is.
Eladták a Kinizsit. A Biggeorge’s NV Rt. projekttársasága bruttó 6,25 milliárd forintot fizetett a honvédség kezelésében lévő budapesti Kinizsi laktanyáért – jelentette be Juhász Ferenc honvédelmi miniszter az adásvételi szerződés aláírásakor.

Hajszálon múlt a tragédia: a rendőrök előbb értek oda, mint a vonat