Ismét fókuszban a BA Rt. eladása

A jövő héten ismét reflektorfénybe kerül a Budapest Airport Rt. magánosítása. Keddig véleményezhetik ugyanis a szakszervezetek az ÁPV Rt. által újonnan készített privatizációs pályázat tervezetét, s csütörtökön tárgyal a tulajdonos igazgatósága a Ferihegyi repteret üzemeltető társaság korábbi tenderének lezárásáról.

Hunyor Erna
2005. 10. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Számítani lehet arra, hogy az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. igazgatósága a következő ülésén foglalkozik a Budapest Airport (BA) Rt. ügyével – nyilatkozta lapunknak tegnap Oravecz Péter, az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója. Mint mondta: korábban a Fővárosi Bíróság érvénytelenítette a BA Rt. privatizációs pályázatát, ám ennek leállítását még nem mondta ki az ÁPV Rt. Így tehát nem is tehette meg az ezzel kapcsolatos lépéseket, vagyis nem értesíthette a korábbi pályázókat, s nem fizethette nekik vissza a bánatpénzt – közölte Oravecz, aki úgy fogalmazott: először ki kell mondani a korábbi tender leállítását, s csak ezt követően kerülhet sor az újabb pályázat elkészítésére, egyeztetésére, majd kiírására. Oravecz Péter kifejtette: az ÁPV Rt. szándéka, hogy még az idén lezárják a BA Rt. magánosítását. Információink szerint valószínűsíthető, hogy a következő pályázat egyfordulós, meghívásos tender lesz. Ez pedig azt jelenti, hogy csak azt az öt befektetőt hívja majd meg az ÁPV Rt., amely az előző kiírás utolsó körében bent maradt. A legmagasabb, mintegy 390 milliárd forintos ajánlatot a Hochtief AirPort GmbH és a Hochtief AirPort Capital GmbH konzorciuma adta be. Úgy tudjuk, az új tender várhatóan nem sokban tér majd el a régitől, s így az elsődleges célok között a Budapest Ferihegy nemzetközi repülőtér versenyhelyzetének, szolgáltatási színvonalának, növekedési kilátásainak és hatékonyságának a javítása a magyarországi légiközlekedési iparág, a nemzetgazdaság, valamint az utazóközönség javára és az ennek érdekében szükséges beruházások megvalósítása; a magyar állam biztonságos repülőtéri működéssel kapcsolatos és nemzetbiztonsági szempontjai érvényesíthetőségének fenntartása a BA Rt. privatizációját követően is; a privatizáció után fennmaradó kormányzati kockázatok és kötelezettségvállalások minimalizálása; valamint az értékesítési bevételek optimalizálása a tágabb privatizációs és iparág-politikai célok figyelembevételével szerepel majd.
A másodlagos célok közé kerülhet az ösztönzőkön alapuló, stabil gazdasági szabályozási keret kialakítása; a társaság működési hatékonyságának javítása; a nemzeti érdekek teljes védelmét szolgáló keretrendszer kialakítása az ár-érték arány figyelembevételével; valamint a jelenlegi repülőtéri alkalmazottak méltányos kezelése is.

Eladták a Kinizsit. A Biggeorge’s NV Rt. projekttársasága bruttó 6,25 milliárd forintot fizetett a honvédség kezelésében lévő budapesti Kinizsi laktanyáért – jelentette be Juhász Ferenc honvédelmi miniszter az adásvételi szerződés aláírásakor.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.