A gépjárművek regisztrációs adójával kapcsolatos törvénytervezet kedvez az idős és korszerűtlen használt autók behozatalának. A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz), illetve a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületét (MGE) képviselő tagvállalatok álláspontja szerint a jelenlegi tervezet alapján – amely az importnál a regisztrációs adó csökkentését veszi figyelembe – évente 126 ezer használt autó érkezne az országba az elfogadhatónak tartott 43 ezer helyett. A szervezetek rámutatnak: a 2006-tól kötelező EU4-es normákat teljesítő motorokkal szemben az EU1-, EU2- és EU3-motorok környezetszennyezése 90–130 százalékkal magasabb, így a jelenlegi tervezet következtében évente 1200 tonna szén-dioxiddal és 67 tonna nitrogén-dioxiddal több szennyezné környezetünket.
Az Európai Bizottság a napokban figyelmeztette a magyar kormányt, hogy az importgépjárművekre kirótt regisztrációs adó uniós rendelkezésekbe ütközik, ezért azt meg kell szüntetni. A most készített tervezet ezen elvárásnak is igyekszik megfelelni. Az érdekvédelmi szakemberek szerint viszont a megkönnyített behozatal mintegy 1,5 millió hazai autótulajdonos gépjárművének értékét csökkentené 10– 15 százalékkal, ami egy személyautó esetében átlagosan 200–300 ezer forintot jelent. Az érdekképviseletek szerint a tervezet elfogadása esetén évente 22 milliárd forint adóbevétellel lenne szegényebb a költségvetés. Az új autók piacának visszaesése esetén a márkakereskedők 25 százaléka kerülne csődbe, ami egyben 240 kereskedés megszűnését jelentené. Hatezer ember maradna állás nélkül. A használtautó-behozatal növekedése a legalitás határán működő vállalatok érdeke – állítják a Gémosz és az MGE tagjai.
Győző Gábor, az MGE elnöke a budapesti autószalon szombati megnyitója alkalmából elmondta: a regisztrációs adó a régi uniós tagállamok nagy részében létezik, ezért értelmezhetetlen a mostani törvénymódosítás indoklása, miszerint ez a közteher nem EU-konform. Mint ahogy arról a távirati iroda beszámolt, Győző Gábor szerint az import regisztrációs adójának csökkentésével tömegével kerülnének korszerűtlen autók az országba. A forgalomban lévő mintegy 2,5 millió hazai autóból több mint 300 ezer 20 évnél, több mint egymillió pedig 10 évnél idősebb.
Növelné az európai gépkocsigyártók versenyképességét, ha fokozatosan eltörölnék a regisztrációs adót – jelentette ki Kovács László, az Európai Bizottság adó- és vámügyi biztosa az autószalonon. Javaslata szerint a regisztrációs adót fokozatosan az éves üzemeltetési adóba építenék.

Fontos változást jelentett be a BKK a 3-as villamossal kapcsolatban