Kamionok miatt késnek

Késlelteti a személyvonatok menetrend szerinti közlekedését a vasúti kamionfuvarozás – tudta meg a Magyar Nemzet. A Budapest-Nyugati pályaudvar és Szolnok között közlekedő járatok emiatt akár fél órát is várakozhatnak indulás előtt.

Kristály Lehel
2005. 10. 02. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felrúgva a hivatalos menetrendet, hosszabb ideje húsz-huszonöt perces késéssel indulnak a fővárosból a személyszállító vonatok. Ennek oka, hogy megelőzhetik ezeket a járatokat a délkelet-európai kamionokat szállító Ro-La-szerelvények – tudta meg lapunk a Budapest–Szolnok vonalon ingázóktól.
A Ro-La-szállítás (Rollende Landstrasse, magyarul: gördülő országút) lényege, hogy a Romániából, Szerbiából, Bulgáriából és Törökországból érkező kamionáradat egy része Szegedtől vasúton jut el az ausztriai Welsbe vagy a szlovéniai Ljubljanába. A három országban egy-egy társaság szervezi a kamionok utaztatását, így itthon ezt a feladatot a Hungarokombi Kft. látja el.
– Nem tudom, hogy a Ro-La-szerelvények miatt késnek-e a személyvonatok, de egyetértek azzal, ha a MÁV elsőbbséget ad nekünk, mert nem mindenhol tudnak akadálytalanul áthaladni a szállítmányaink. Vannak olyan állomások és vágányok, ahol képtelen a kamionokkal terhelt és a pálya minőségére érzékeny szerelvény végigfutni – mondta Tomcsányi István, a társaság vezérigazgatója. Elismerte: kellemetlen lehet várakozni a kamionok miatt, de „figyelembe kell venni, hogy környezet- és infrastruktúra-kímélő, kombinált fuvarozásról van szó, amelyet az Európai Unió is támogat”. Ezek a szerelvények pedig személyeket is szállítanak, mert rajtuk huszonhat kamionvezető utazik – mondta a vezető. Azzal is érvelt, hogy ésszerűbb a kamionvonatot a személyszállítás elé engedni, mert egyszer kifutva az állomásról az már nem áll meg, míg a személyvonat igen. A MÁV azonban másként vélekedik. A vasúti szabályzat szerint a Ro-La-szállítmányoknak nincsen elsőbbségük, csak a tehervonatok kategóriájában – közölte Kavalecz Imre szóvivő. Hozzátette: a főbb vasútvonalak – és azok is, amelyeken a kamionokat szállítják – megfelelnek az európai színvonalnak, ugyanakkor az elmaradottabb szakaszok felújítására is sok pénzt ad az EU. A MÁV szóvivője szerint a késések okaira általános válasza nincsen, azokat csak egyenként megvizsgálva tudná megindokolni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.