Csábítóan hangzó, de nem pontos reklámja miatt 10 millió forintos bírsággal sújtotta tegnap a Vodafone mobilszolgáltatót a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A GVH versenytanácsa döntésében megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a „VitaMax Dumabérlet” tarifacsomag és a „Vodafone 90-800” tarifacsomag mellé választható „hétvégi és esti opció” reklámjaival kapcsolatban. Elsősorban arról van szó, hogy a reklámokból nem derült ki: a tarifacsomag igénybevétele időben korlátozott, az akció lejártával a „VitaMax Dumabérlet” tarifacsomag automatikusan „VitaMax Uno” díjcsomagra módosul, valamint, hogy az akció csak a vodafone-os vagy vezetékesszámok hívására vonatkozik.
A bírság kiszabásakor a versenytanács figyelemmel volt arra is, hogy a céggel szemben már tavaly is három versenyfelügyeleti eljárás indult. Ezzel a Vodafone egyébként nem áll egyedül a telefonszolgáltatók között. A GVH szerint a Magyar Telekom is visszaélt gazdasági erőfölényével, amikor a kék- és zöldszámok esetében túlzottan magas nagykereskedelmi díjakat állapított meg versenytársai számára. Ugyancsak a GVH döntése említi, hogy a fogyasztók döntési szabadságának korlátozására alkalmas módon tájékoztatott az általa szervezett egyik akcióról a Pannon GSM.
Minden idők legjobb európai karácsonyi vására lett az Advent Bazilika