Egyelőre nem tudni, mivel csábította Magyarországra a Hankook gumigyártót Kóka János gazdasági miniszter. A dél-koreai óriáscég ötszázmillió dolláros beruházásáért cserébe hazánknak nyilvánvalóan fel kellett kínálni valamilyen támogatást, ám az ezt firtató kérdésünk után kiadott közleményében a gazdasági tárca csupán annyit közölt: a tárgyalások még nem zárultak le. Kóka János mindazonáltal hangsúlyozta, hogy hazánk nem a támogatás növelésével, hanem kiemelkedő infrastruktúrájával és képzett munkaerejével veszi fel a versenyt. Ugyanő korábban azt is kijelentette, hogy csak akkora támogatást készek bármely beruházáshoz biztosítani, amennyi megtérülése biztosított, s ez jelen esetben biztosan kisebb, mint amekkora az eredeti szlovák megállapodásban szerepelt.
A Hankook Közép-Európába szánt abroncsgyáráért komoly versenyfutás zajlott Szlovákia, Csehország, Lengyelország és hazánk között. Sokáig úgy tűnt, hogy a társaság a százmillió eurós támogatást ígérő Szlovákiát választja majd, csakhogy Pozsony végül úgy döntött, a háromezer munkahelyet teremtő beruházás ennyi állami pénzt nem ér. A százmillió euró egyébként az összköltség 21 százalékát tette volna ki. A koreaiak végül már a beruházás összértékének tíz százalékát kitevő támogatással is beérték volna, mivel azonban a szlovák kormány hat százaléknál nem volt hajlandó feljebb menni, végül elálltak az üzlettől. Magyarország ezután került képbe; a tárgyalások Gyurcsány Ferenc miniszterelnök dél-koreai látogatásakor kezdődtek meg. A gazdasági tárca közleménye szerint a tárgyalások heteken belül lezárulnak. A sajtóban mindenesetre már tényként kezelik, hogy a Hankook a Bridgestone és a Goodyear után a harmadik olyan gumigyártó lesz, amely hazánkba költözik. Az AFX úgy tudja, a Hankook leányvállalatát már be is jegyezték, a Napi Gazdaság pedig azt írta, a beruházás Gyöngyös környékén valósulhat meg.

Újabb bizonyíték Ruszin-Szendi kettős játékára: Zsaluzsnijjal fotózkodott Budapesten