Már folyamatban van a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt. új privatizációs pályázatának kiírása, de a cég pontos vagyonértékelése a mai napig nem készült el – értesültünk pénzügyminisztériumi forrásból. Úgy tudjuk az értékelést – amelynek azt kell meghatároznia, hogy milyen piaci értékűek a társasághoz tartozó vagyonelemek – nehezíti, hogy a repülőtér területén elhelyezkedő egyes ingatlanok vagyonkezelési joga a mai napig nincsen megfelelően bejegyezve. Bonyolítja az ügyet, hogy a BA Rt. vagyonkezelési szerződésére vonatkozó ügyészségi vizsgálat még mindig nem zárult le, a Legfőbb Ügyészség ugyanis meghosszabbította a vizsgálat határidejét. Nem fejeződött be még annak a beadványnak az ügyészségi vizsgálata sem, amely a BA Rt. vezérigazgatója, Hárskuti János és a menedzsment más tagjai ellen hűtlen kezelés megalapozott gyanúja miatt büntetőeljárás megindítását kérte. Varga Jenő, a Fővárosi Főügyészség szóvivője tegnap megerősítette: a vizsgálat még folyamatban van.
Eközben lapunk megtudta: a BA Rt.-ből augusztusban kiszervezett földi kiszolgálási üzletág, azaz a Budapest Airport Handling (BAH) Kft. jogi ügyeit az a Jeszenszky és Hoffman Ügyvédi Iroda végzi igen bőkezű megbízási díjért, amelynek egyik névadója, Jeszenszky Zoltán korábban az MSZP közeli vállalkozóként ismert Leisztinger Tamás-féle Arago Holdingot képviselte a Budapesti Értéktőzsde igazgatóságában.
A birtokunkba jutott dokumentumok értelmében a repülőtér figyelemre méltó megbízási díjakat fizet az iroda szolgáltatásaiért: a kft. alapításának előkészítéséért, a konzultációkért és a cégeljárásban szükséges jogi képviseletért nettó hatmillió forintot, míg a munkajogi jogutódlásról szóló megállapodás, illetve a kiszolgálási tevékenységhez szükséges szerződések elkészítéséért nettó hat- és nyolcmilliót forintot. A további konzultációkért óránként nettó negyvenezer forintot számlázhat az ügyvédi iroda. A megbízás azért különös jelentőségű, mert az idén várhatóan 5,5 milliárd forintos bevételt hozó céget jelenleg a BA Rt.-ből kiszervezve próbálja értékesíteni a reptéri menedzsment. A megbízásra vonatkozó kérdéseinkre a BA Rt. lapzártánkig nem adott választ.

Vége van! Nem kicsit, nagyon! – Gyurcsány Ferenc tündöklése és bukása