Az üzemanyag árának emelkedése, az általános gazdasági kilátások romlása érzékenyen érinti a légitársaságokat. Legutóbb a British Airways jelezte, hogy nem tudja teljesíteni az idénre várt jövedelmezőségi tervét, megint csőd szélén áll az Alitalia, s az ír Ryanair olcsó jegyes légitársaság is óvatos becslést tett közzé a téli üzletmenet alakulására vonatkozóan.
Az Alitaliának már csak száz napra elegendő szabad pénzeszköze van, s ha nem valósul meg a kilátásba helyezett 1,2 milliárd eurós tőkeemelés, a cég pénzügyileg összeomlik. A feltőkésítéshez eredetileg a milánói Intesa bank és a Deutsche Bank nyújtotta volna a bankgaranciát, de a római Messaggero napilap szerint az olasz bank elállt az üzlettől, s emiatt késhet az Alitalia tőkeemelése.
A British Airways jövedelmezőségi problémákkal küzd, a társaság e héten kinevezett új vezérigazgatója, Willie Walsh úgy látja, hogy az üzemanyag drágulása miatt idén nem tudják elérni a korábban tervezett tízszázalékos profitrátát. Ráadásul legalább százmillió fontot terveznek fordítani arra, hogy a gépek komfortjának emelésével magukhoz csábítsák a nagy távolságra utazó ügyfeleiket.
Az ír Ryanair kissé aggódik a tél miatt, a jelentős árelőny elvesztésétől tart, bár egyelőre nincs panaszkodnivalója: szeptemberben az előző havihoz képest stabil volt a gépek kihasználtsága, a mutató 87 százalék volt.

Miniszterelnöki biztos a PDSZ-ről: már holnap megnyitnák az óvodák és iskolák kapuit a drag queen-eknek