TéRhajó a Mercedestől

A DaimlerChrysler piackutatói és marketingesei megint előálltak egy mindeddig még lefedetlen piaci szegmenssel, ami, valljuk be, manapság szinte a lehetetlennel egyenlő. Mégis, félúton a ma oly divatos luxusterepjárók és az elmaradhatatlan, három üléssoros egyterűek között ott tátongott a piac egy területe, ahol prémiumgyártó még nem járt azelőtt.

Nagy Károly
2005. 10. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Enterprise űrhajós felhang nem véletlen, hiszen 5,16 méteres hosszával (szélesség 1,92 m, magasság 1,66 m) és 2,2 tonna feletti súlyával az R osztály űrhajó, jobban mondva térhajó érzetét kelti a forgalomban. Csomagtere hat üléssel 314 literes, mindkét hátsó üléssort elfektetve azonban már egy 2385 literes, sík padlójú, 2,22 méter hosszú, ágynak is beillő barlangot kapunk. A fenti adatok az amerikai verzióra vonatkoznak, mert először ott debütált idén októberben az R.
2006 elején az öreg kontinensen 23,5 centivel rövidebb változatban is felbukkan (egyben feszesebbre hangolt futóművel, más abroncsokkal és direktebb kormányzással), amolyan Renault Espace/Grand Espace módra kialakított karosszériakülönbségekkel. Nincs még egy személyautó, amely hat személynek ekkora helyet és kényelmet biztosítana. A mindig kényszermegoldásnak számító harmadik üléssor is csak a többi négy ülőhely pazar térérzete miatt tűnik szűkösnek. Sok, magát limuzinnak dicsérő modell hátsó traktusában nincs ekkora hely, ráadásul az R-ben kérésre külön szabályozható a hátsó klíma. Hogy a második üléssorban is két külön klímazóna alakítható ki, az már magától értetődő, csakúgy, mint a légrugós hátsó tengely. Felárért a teljes légrugós, magasságállítható futómű is megrendelhető. Az R egyébként nagyrészt a nemrég bemutatott új M osztályon alapszik (amellyel közös gyártósoron készül az egyesült államokbeli Alabama államban, Tuscaloosában), vagyis ugyanaz többek között a futómű, a hétfokozatú automata váltó, az állandó összkerékhajtási rendszer, az első ülések, a műszerek és a fedélzeti elektronika. Persze motorkínálatban is nagy az átfedés, így a 224 lóerős és 510 Nm nyomatékú, vadonatúj 320 CDI ismerős lehet, csakúgy mint a 350 és 500 típusjelzésű hat- és nyolchengeres benzines (272 és 306 LE) V-motorok.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.