Tíz százalékkal nőtt a bankkártyák száma

K. Tóth László
2005. 10. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Június végére az egy évvel korábbihoz képest 10 százalékkal, 7,5 millióra nőtt a hazai kibocsátású bankkártyák száma – tette közzé tegnap az MNB A fizetési kártya üzletág Magyarországon című tanulmányában. Hazai és külföldi kibocsátású kártyákkal az idei első fél évben 98,5 millió műveletet hajtottak végre a kártyatulajdonosok öszszesen 2445,5 milliárd forint értékben. A darabszám hat százalékkal, az érték kilenc százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban. A magyarországi kibocsátású kártyákkal 98,1 millió műveletet hajtottak végre összesen 2459 milliárd forintot költve el. Pozitív módon változnak a magyar kártyabirtokosok kártyahasználati szokásai – állapítja meg a jegybank tanulmánya. 2005 első fél évében 100-ból már 43 alkalommal vásároltak kártyával a bankkártyák birtokosai, s 57-szer vettek fel készpénzt, 2004 első fél évében ez az arány még 41-59 volt.
Tovább nő a hitelkártyák száma: 2005 júniusában már az összes kártya 13 százaléka volt hitel- és terheléses kártya, s 87 százalék betéti kártya. A businesskártyák aránya négy százalék volt 2005. június 30-án, számuk azonban az elmúlt öt év során két és félszeresükre, arányuk csaknem a duplájára nőtt. Folytatódott a bankkártyák csipesítésének folyamata: 2005. június 30-án már a forgalomban lévő betéti kártyák 11 százalékára, a hitel- és terheléses kártyák négy százalékára a mágnescsík mellé felkerült a jóval nagyobb biztonságot nyújtó csip is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.