Kísértetiesen hasonlít a Tocsik-ügyre a BKV Rt. százszázalékos tulajdonában álló Gépjármű Javító Szolgáltató (GJSZ) Kft. több száz milliós adósságállományának kezelése – jelentette ki tegnap Kupper András. A fővárosi Fidesz– MKDSZ-frakció vezetője a HVG egyik korábbi cikkére hivatkozva állította: a GJSZ Kft.-t tagi kölcsönnel segíti az anyacég, miközben a leányvállalat ügynököt fogad, aki végigjárja a hitelezőket, elégedjenek meg a tartozás 75 százalékának a kifizetésével. – A rábeszélt társaságokon megspórolt 25 százalékon az ügynök és a GJSZ osztozik. Ilyen pénzügyi trükkökkel nem lehet a tömegközlekedést megóvni az öszszeomlástól. Előfordulhat, hogy tavasszal leáll a BKV – mondta Kupper. A Fidesz azt javasolja, hogy növeljék duplájára az állami normatívát, és a tulajdonos fővárosi önkormányzat is nyúljon a zsebébe. Kotulyák Tamás, a BKV Rt. kontrollingfőosztályának vezetője cáfolta a Fidesz állításait. – A GJSZ Kft. valóban tartozik több szállítónak, de nem fogadott ügynököt, nem osztozik senkivel, és a BKV sem ad tagi kölcsönt. Az adósságállomány kiváltásán dolgozunk: vagy megvásároljuk a kft. használható eszközállományát, vagy a GJSZ dolgozik tovább, s bevételeit törlesztésre fordítja – emelte ki. Szerinte a napokban jutnak hozzá ahhoz a 15 milliárd forintos hitelhez, amely hat-hét hónapig biztosítja a BKV működését.
Felső vezetékes metrókat! A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület azt kéri a BKV-tól: a négyes és a kettes metróvonal járműbeszerzésénél vegye figyelembe, hogy a kocsikra áramszedőket helyezhessenek a jövőben. Ennek oka, hogy a kettes metró és a gödöllői HÉV öszszekötése csak akkor lehetséges, ha a metrókocsik felső vezetékes HÉV-szerelvényként, alagútban és felszínen is közlekedhetnek.
Magyar Péter-hazugságok: Hann Endre és a Medián legnevetségesebb trükközései