Tocsikolás a BKV-nál?

Kis Tocsik-ügy robbant ki a BKV Rt. Gépjármű Javító Szolgáltató Kft.-jénél – állítja a fővárosi Fidesz. Az ellenzék a közlekedési társaság kritikus gazdasági helyzete miatt attól tart, jövő év elején már az üzemszerű működés is megbénulhat. A cég illetékese cáfol.

2005. 10. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kísértetiesen hasonlít a Tocsik-ügyre a BKV Rt. százszázalékos tulajdonában álló Gépjármű Javító Szolgáltató (GJSZ) Kft. több száz milliós adósságállományának kezelése – jelentette ki tegnap Kupper András. A fővárosi Fidesz– MKDSZ-frakció vezetője a HVG egyik korábbi cikkére hivatkozva állította: a GJSZ Kft.-t tagi kölcsönnel segíti az anyacég, miközben a leányvállalat ügynököt fogad, aki végigjárja a hitelezőket, elégedjenek meg a tartozás 75 százalékának a kifizetésével. – A rábeszélt társaságokon megspórolt 25 százalékon az ügynök és a GJSZ osztozik. Ilyen pénzügyi trükkökkel nem lehet a tömegközlekedést megóvni az öszszeomlástól. Előfordulhat, hogy tavasszal leáll a BKV – mondta Kupper. A Fidesz azt javasolja, hogy növeljék duplájára az állami normatívát, és a tulajdonos fővárosi önkormányzat is nyúljon a zsebébe. Kotulyák Tamás, a BKV Rt. kontrollingfőosztályának vezetője cáfolta a Fidesz állításait. – A GJSZ Kft. valóban tartozik több szállítónak, de nem fogadott ügynököt, nem osztozik senkivel, és a BKV sem ad tagi kölcsönt. Az adósságállomány kiváltásán dolgozunk: vagy megvásároljuk a kft. használható eszközállományát, vagy a GJSZ dolgozik tovább, s bevételeit törlesztésre fordítja – emelte ki. Szerinte a napokban jutnak hozzá ahhoz a 15 milliárd forintos hitelhez, amely hat-hét hónapig biztosítja a BKV működését.

Felső vezetékes metrókat! A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület azt kéri a BKV-tól: a négyes és a kettes metróvonal járműbeszerzésénél vegye figyelembe, hogy a kocsikra áramszedőket helyezhessenek a jövőben. Ennek oka, hogy a kettes metró és a gödöllői HÉV öszszekötése csak akkor lehetséges, ha a metrókocsik felső vezetékes HÉV-szerelvényként, alagútban és felszínen is közlekedhetnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.