Jól példázzák a technológia fejlődését a Toyota nemrégiben bemutatott, új dízelikrei. Szerkezetileg 85 százalékban azonosak, ám míg a 177 lóerős verziót piezoelektromos injektor, kerámia izzítógyertya és elektromos vezérlésű turbófeltöltő teszi különlegessé, míg az általunk tesztelt, 150 lovas kis testvér „mindössze” egy remekül megkonstruált, hagyományos turbódízel. A magas turbónyomás által lehetővé tett kis kompresszió, a fejlett harmadik generációs közös nyomócsőrendszer, valamint a károsanyag-kibocsátást mérséklő különleges megoldások ugyanakkor különlegesen környezetbaráttá teszik, miközben igen gazdaságosan bánik az üzemanyaggal is.
A korábbról már ismert Avensisszel igazán jól harmonizál a 2,2-es erőforrás. A bőséges nyomaték lehetővé tette a hosszú váltóáttételezést; ez is hozzájárul az elképesztően csendes üzemhez. Homogén, egyenletes teljesítményleadása miatt a sportos vezetők talán kevésbé fogják kedvelni, stresszmentes utazáshoz viszont ideális az új dízellel szerelt Avensis. Ebből az áthangolt, még jobb egyenesfutást és több komfortot kínáló első futómű is kiveszi a részét.
A továbbra is a kínálatban maradó, kétliteres dízelnél kisebb tömegű common rail egység maga az arany középút: nem csak teljesítményében, de felárában is félúton áll a két másik dízel között, hiszen 6,2 millió forintért jutányos vételnek tekinthető.

Nem tud aludni éjszaka? Így kapcsolja ki az agyát