Nem kíván részt venni az ausztráliai Macquarie Airports, a világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetője a Budapest Airport (BA) Rt. privatizációjára kiírt pályázaton – adta hírül az MTI. A társaság – új-zélandi lapbeszámolók szerint – nem indokolta döntését. Az ausztrál cég korábban azt a szándékát is közzétette, hogy több európai légikikötő üzemeltetésére pályázik. Október végén tettek ajánlatot a koppenhágai repteret üzemeltető, a Budapest Airport Rt.-re szintén pályázó Copenhagen Airportsra. A dán társaság az ausztrál ajánlatot követően bejelentette: kiszáll a BA Rt.-ért folyó küzdelemből. Mivel a Coppenhagen Airports részvénytőkéjének 14,7 százaléka már a Macquarie-é, úgy ítélték meg, hogy a további küzdelem a Ferihegyi reptér megszerzéséért már nem áll a befektető érdekében. A Macquarie Airports vezérigazgatója viszont nemrégiben úgy nyilatkozott: a BA Rt. üzemeltetésére benyújtott ajánlataik „rendkívül versenyképesek”.
Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. igazgatósága október végén döntött az újabb, egyfordulós zárt tender kiírásáról a BA Rt. 75 százalék mínusz egy szavazatot érő részvénycsomagjának eladására. A vagyonkezelő megnevezte az öt meghívandó befektetőt, amelyeknek az ajánlatot november 14-én kell beadniuk. A meghívandók közé tartoznak az ausztrálok és a dánok is. A mostani fejlemények alapján viszont a BA Rt.-re csak hárman pályáznak: a Fraport, a Hochtief és a brit repülőtér-üzemeltető, a BAA. Legutóbb a britek vezérigazgatója, Mike Clasper a Financial Timesban közölte: kötelező ajánlattételre készülnek kétmilliárd euró értékben. Tegnapi hírek szerint a BAA több száz dolgozót bocsát el.

Fideszesek kínzását és kivégzését vetette fel Magyar Péter rajongója