Felkérjük Újbuda képviselő-testületét, hogy határozatban forduljon a Fővárosi Közgyűléshez a négyes metró végállomásának megváltoztatása érdekében – olvasható a XI. kerületi jegyző által hitelesített aláírásgyűjtő íven. A kezdeményező Őrmezői Közakarat Egyesület és a Levegő Munkacsoport szerint a jelenlegi tervekben szereplő Etele tér helyett már az építkezés első ütemében a Budaörsi úti virágpiac helyén alakítsák ki az új metróvégállomást. – Javaslatunkat nemcsak közlekedési, hanem jelentős környezetvédelmi szempontok is alátámasztják – mondta lapunknak Schnier Mária, a Levegő Munkacsoport elnökhelyettese. Hozzátette: a városba igyekvő utasoknak sokat kellene gyalogolniuk az átszállásokhoz, továbbá az Etele téri végállomásnál, az őrmezői lakótelep mellett új buszpályaudvart és mélygarázst terveznek. – Nemcsak az itteni gépjárműforgalom emelkedne a sokszorosára, de a közcélúnak nevezett fejlesztéssel sportpályákat szüntetnének meg – állította Schnier Mária. Korábban a beruházás kritikusai azt is felvetették, hogy a virágpiacnál parkolóházak is épülhetnének, így az M1–M7-es autópályán a fővárosba érkezők metrón folytathatnák az útjukat.
Lakos Imre, Újbuda SZDSZ-es alpolgármestere, a fővárosi városüzemeltetési bizottság elnöke szerint ésszerű, hogy a budaörsi virágpiacnál legyen a metróvégállomás, azonban csak a jelenlegi beruházás elindítása után látja értelmét erről beszélni, ráadásul a fővárosnak egyelőre nincs forrása a továbbépítéshez.
– Jelenleg nincs elég hely egy metróállomás kialakítására a budaörsi virágpiacnál – nyilatkozta lapunknak Gulyás László, a BKV Rt. DBR Metró projektigazgatója, hozzáfűzve: álláspontjuk szerint nincs értelme az 500 méteres meghoszszabbításnak sem.
Így gombolt le Magyar Péter ötvenmilliót a Tisza-szavazókról