Aláírásgyűjtés a hosszabb metróért

Népi kezdeményezést indított az Őrmezői Közakarat Egyesület és a Levegő Munkacsoport, hogy a még nem épülő négyes metró dél-budai végállomása ne az Etele téren, hanem a budaörsi virágpiacnál legyen. Az aláírásgyűjtés céljaival a XI. kerületi önkormányzat is egyetért, ám azt nem tartja időszerűnek.

2005. 11. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felkérjük Újbuda képviselő-testületét, hogy határozatban forduljon a Fővárosi Közgyűléshez a négyes metró végállomásának megváltoztatása érdekében – olvasható a XI. kerületi jegyző által hitelesített aláírásgyűjtő íven. A kezdeményező Őrmezői Közakarat Egyesület és a Levegő Munkacsoport szerint a jelenlegi tervekben szereplő Etele tér helyett már az építkezés első ütemében a Budaörsi úti virágpiac helyén alakítsák ki az új metróvégállomást. – Javaslatunkat nemcsak közlekedési, hanem jelentős környezetvédelmi szempontok is alátámasztják – mondta lapunknak Schnier Mária, a Levegő Munkacsoport elnökhelyettese. Hozzátette: a városba igyekvő utasoknak sokat kellene gyalogolniuk az átszállásokhoz, továbbá az Etele téri végállomásnál, az őrmezői lakótelep mellett új buszpályaudvart és mélygarázst terveznek. – Nemcsak az itteni gépjárműforgalom emelkedne a sokszorosára, de a közcélúnak nevezett fejlesztéssel sportpályákat szüntetnének meg – állította Schnier Mária. Korábban a beruházás kritikusai azt is felvetették, hogy a virágpiacnál parkolóházak is épülhetnének, így az M1–M7-es autópályán a fővárosba érkezők metrón folytathatnák az útjukat.
Lakos Imre, Újbuda SZDSZ-es alpolgármestere, a fővárosi városüzemeltetési bizottság elnöke szerint ésszerű, hogy a budaörsi virágpiacnál legyen a metróvégállomás, azonban csak a jelenlegi beruházás elindítása után látja értelmét erről beszélni, ráadásul a fővárosnak egyelőre nincs forrása a továbbépítéshez.
– Jelenleg nincs elég hely egy metróállomás kialakítására a budaörsi virágpiacnál – nyilatkozta lapunknak Gulyás László, a BKV Rt. DBR Metró projektigazgatója, hozzáfűzve: álláspontjuk szerint nincs értelme az 500 méteres meghoszszabbításnak sem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.