Már az amerikai elnökválasztást megelőző kampányban is feltűnt az MSZP hirdetéseiben is látható szélkakasmotívum: a tengerentúlon Bush elnök kihívójának, John Kerrynek gyorsan váltakozó álláspontjaira irányították ezzel a figyelmet. Az amerikai kampánytanácsadókat alkalmazó szocialisták a Fideszre és annak elnökének lejáratására alkalmazzák ezt a szerintük „kritikai” kampányelemet.
Szigetvári Viktor, az MSZP kampányának technikai lebonyolításáért felelős megbízottja közölte, hogy a szocialisták hazai kampánycsapatának az ötlete volt a szélkakas. Felvetésünkre, hogy az USA-ban is felbukkant a korteskedés idején a kis fémállatka, Szigetvári így reagált: ennél bonyolultabb a világ, nem ilyenek az összefüggések.
A Magyar Nemzet egyébként úgy tudja, hogy az MSZP kampánystratégiájának főbb elemeit Gyurcsány Ferenc miniszterelnök bizalmasai (Szigetvári mellett Gál J. Zoltán, a kancellária politikai államtitkára, Szilvásy György, a miniszterelnök kabinetfőnöke, illetve Horváth Lóránt, aki más mellett az Amőbát szervezi) határozzák meg, míg az amerikai politikai tanácsadóknak csak marginális szerep jut. Ezt az információt erősíti az is, hogy a szocialisták maximálisan elégedettek voltak a Köztársaság térről irányított imázskampánnyal.
Fideszes kampányszakemberek nem lepődtek meg azon, hogy az MSZP külföldi minták alapján igyekszik levezényelni kampányát, bár emlékeztettek arra is, hogy a legnagyobb ellenzéki párt szlogenjeit is előszeretettel átveszik. Forrásunk a „munka, erő, biztonság”, illetve a „változást” hangoztató szlogeneket emelte ki.
Orbán Viktor, a Fidesz elnöke a napokban egy lapinterjúban a szélkakasozásra így reagált: „Barátaim, egyszer Moszkva, máskor Washington? Egyszer vörös csillag, máskor demokrácia? Ezek után beszélnek szélkakasról? De ha ettől nyugodtabban alszanak, hadd mondják.”

Karcagi motorbaleset: megszólalt az énekesnő, aki vétlennek hiszi magát a fiatal motoros halálában