Biztosítási felhívást postáz a belügyi tárca

A BM központi adatfeldolgozó által postázott levélben tájékoztatja a Közlekedési Biztosító Egyesület ügyfeleit, hogy felmondhatják kötelező biztosításukat. Az eljárás törvényes. Az Allianz biztosítónál ezt elismerik, de mégis furcsállják a lépést.

Munkatársunktól
2005. 11. 24. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

November elseje óta a BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal által postázott levélben tájékoztatja ügyfeleit a Közlekedési Biztosító Egyesület (Köbe), hogy azok felmondhatják a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat. Érdeklődni a levélben közölt zöldszámon lehet. A levél külleme alapján – mivel a hivatal fejléce, az aláírás helyén neve szerepel – a laikus olvasó úgy vélheti, hogy állami megkereséssel áll szemben. Ez pedig bizalmat ébreszthet az ügyfelek egy részében.
Cziffra András, a Belügyminisztérium (BM) főosztályvezető-helyettese lapunknak elmondta: lehet, hogy van, akinek nem tetszik ez az eljárás, ám törvényes. Akit zavar a megkeresés, a helyi önkormányzat jegyzőjénél vagy az okmányirodában panaszt tehet. Jelen esetben is a biztosító jelezte igényét arra, hogy küldeményét továbbítsa a BM a gépjármű-tulajdonosoknak. Cziffra aláhúzta: a gépjármű-nyilvántartásból semmilyen adatot nem adnak ki, míg a személy- és lakcímnyilvántartásból – a törvényi követelmények megléte esetén – kiadhatók egyes adatok. A Köbe levelenként 105 forintot fizetett a BM-nek. Binder István, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) szóvivője ismertette: a felügyelet részéről ez az ügy nem igényel vizsgálatot, nincs intézkedési kötelezettségük, a biztosító és a BM jogszerűen járt el. Emlékeztetett rá, hogy ilyen gyakorlatot már más vállalkozások – nem csak a pénzügyi szektor szereplői – is alkalmaztak. Adatvédelmileg sem jelent problémát, hiszen az ügyfelek adataihoz a cég nem fér hozzá, hanem egy megbízást adnak. Sipos József, az Allianz Hungária Biztosító Rt. kommunikációs igazgatója hangsúlyozta: a lépés jogilag nem kifogásolható. Ennek ellenére az eset fura, mert miközben valamennyi biztosítótársaság piaci részesedésének arányában járul hozzá anyagilag az adatfeldolgozó működéséhez, az mégsem valamennyi társaság érdekeit tartja szem előtt, hanem a további pluszbevétel érdekében lehetőséget teremt egy-egy társaság számára az ügyfelekkel való kapcsolatlétesítéshez – tette hozzá Sipos József.
Ismeretes, hogy a PSZÁF nemrég rámutatott: a biztosítóegyesületekkel történő szerződéskötés során az ügyfelek az egyesület tagjává válnak, így a díjon felül tagdíjfizetési kötelezettségük is fennállhat, pótlólagos befizetésekre is kötelezhetők. Az igazsághoz tartozik, hogy erre még eddig sosem került sor.

A barátokra hallgatunk. Legnagyobb arányban továbbra is a barátok, illetve ismerősök ajánlása alapján dönt a magyar lakosság arról, hogy mely biztosítóval kössön megállapodást – derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.