Újabb autóipari szakmai szervezet, ezúttal a nyugat-európai autógyártók brüsszeli székhelyű szövetsége tett közzé csalódást keltő adatokat az autópiacról: tíz év óta az idei október volt a legrosszabb Nyugat-Európában az új autók értékesítésében. Az EU új kelet-európai tagországait nem számítva az eladások 2,6 százalékkal estek vissza az egy évvel korábbihoz képest, miután szeptemberben még rekordszámú autót helyeztek forgalomba, 2,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Hasonló értékelést tett közzé hétfőn a német ágazati szövetség (VDA) is.
Az eladás elsősorban Nagy-Britanniában, Franciaországban és Spanyolországban csökkent, a brit gazdasági növekedés lassulása, a magasabb kamatok, a drágább üzemanyag és a spanyolországi sztrájkok miatt.
Októberben – megtörve a négy hónapja tartó növekedés lendületét – a 15 régi tagországban, valamint Norvégiában, Svájcban és Izlandon – 2,6 százalékkal, 1,11 millióra csökkent az eladás, igaz, a legnagyobb piacon, Németországban nőtt az értékesítés. A nemzetközi autópiac egyelőre nemigen változik: a gazdagabb vevőket megcélzó gyártók rendületlenül jól teljesítenek – a BMW az idén is rekordszámú értékesítésre számít –, habár náluk is érezhető valamelyes árverseny, miközben a tömeggyártók, minden költségcsökkentő és piacmegdolgozó igyekezetük ellenére, tovább szenvednek a gyenge fogyasztói piacon.

Tigris ikerpár született a Budapesti Állatkertben – videó