Újabb propagandakampányt indított a kormány a héten Adócsökkentés 2006 címmel, amellyel a kormányzat adópolitikáját reklámozzák sok millió forintnyi közpénzből. A kormányszóvivői iroda tájékoztatása szerint a médiakampány december 11-ig tart, öszszesen 125 millió forintba kerül, lebonyolítója pedig a Young and Rubicam Kft. és a Mediaedge:cia Hungary Kft. Előbbi cég a „kreatív”, utóbbi a médiavásárlási feladatokat látja el. A szóvivői irodán azt is közölték, hogy a kampány többek között sajtóhirdetésekből, rádió- és tévéreklámokból, valamint ingyenes képeslapok terjesztéséből áll majd.
A Fidesz szerint a kormány ismét közpénzből kampányol, és az adófizetők pénzét arra használja fel, hogy a tapasztalanságából fakadó sorozatos baklövéseit, többtucatnyi adóemelését, az új adónemek bevezetését elfedje. Az ellenzéki párt úgy látja, a kabinetnek a kampányolás helyett inkább garanciát kellene adnia a vállalkozásoknak arra, hogy többé nem tartják vissza indokolatlanul az áfát, így nem sodorják a csőd szélére a magyar gazdaság szereplőit.
*
Mint azt megírtuk, az újabb médiakampány mellett a miniszterelnök által meghirdetett nyugdíjkorrekciós programról tájékoztató füzetkéket is küldenek az összes nyugdíjasnak.
Emlékezetes, a kancellária hónapokkal ezelőtt a külföldi tulajdonban lévő Young and Rubicam Kft.-vel 275 millió forint értékű, jövő júniusig szóló keretszerződést kötött az sms-kampány és más PR-feladatok ellátására, míg a Mediaedge: cia Hungary Kft. 900 millió forint keretösszegért többek között hirdetési felületek vásárlására kapott megbízást.
Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos utóbb számos szabálytalanságot állapított meg az érdektelenségbe fulladt sms-kampánnyal kapcsolatban. A kormányzati hirdetések nem feleltek meg teljes körűen az adatvédelmi törvényben foglalt kritériumoknak, ugyanis azokból nem derült ki, hogy ki és meddig kezeli az sms-küldők személyes adatait. Az ombudsman szerint a reklámok azt sugallták, hogy a kormány az adatkezelő, holott ezt a feladatot a Young and Rubicam alvállalkozója, a Wunderman Kft. látta el. A vizsgálat azt is megállapította, hogy bár a Wunderman októberig szándékozott tárolni az sms-küldők telefonszámait, erre nem volt jogos indoka.
A legnagyobb kormánypárt reklámkampánya sem nyerte el mindenki tetszését. Ismert, a National Geographic Magyarország felelős kiadója szerkesztőségi vezércikkben kért elnézést az olvasóktól, miután októberben szocialista hirdetés jelent meg a lapban, és emiatt több száz panaszos levél, telefon érkezett a folyóirathoz. Az MSZP decemberig tartó telefonos kampánya ügyében pedig az adatvédelmi biztos indított vizsgálatot, amely Péterfalvi Attila tegnapi tájékoztatása szerint még mindig tart, de várhatóan egy hónapon belül lezárul.
Deák Dániel szerint látványosan Magyar Péter megrendelése a mai Medián-kutatás is