Újabb propagandakampányt indított a kormány a héten Adócsökkentés 2006 címmel, amellyel a kormányzat adópolitikáját reklámozzák sok millió forintnyi közpénzből. A kormányszóvivői iroda tájékoztatása szerint a médiakampány december 11-ig tart, öszszesen 125 millió forintba kerül, lebonyolítója pedig a Young and Rubicam Kft. és a Mediaedge:cia Hungary Kft. Előbbi cég a „kreatív”, utóbbi a médiavásárlási feladatokat látja el. A szóvivői irodán azt is közölték, hogy a kampány többek között sajtóhirdetésekből, rádió- és tévéreklámokból, valamint ingyenes képeslapok terjesztéséből áll majd.
A Fidesz szerint a kormány ismét közpénzből kampányol, és az adófizetők pénzét arra használja fel, hogy a tapasztalanságából fakadó sorozatos baklövéseit, többtucatnyi adóemelését, az új adónemek bevezetését elfedje. Az ellenzéki párt úgy látja, a kabinetnek a kampányolás helyett inkább garanciát kellene adnia a vállalkozásoknak arra, hogy többé nem tartják vissza indokolatlanul az áfát, így nem sodorják a csőd szélére a magyar gazdaság szereplőit.
*
Mint azt megírtuk, az újabb médiakampány mellett a miniszterelnök által meghirdetett nyugdíjkorrekciós programról tájékoztató füzetkéket is küldenek az összes nyugdíjasnak.
Emlékezetes, a kancellária hónapokkal ezelőtt a külföldi tulajdonban lévő Young and Rubicam Kft.-vel 275 millió forint értékű, jövő júniusig szóló keretszerződést kötött az sms-kampány és más PR-feladatok ellátására, míg a Mediaedge: cia Hungary Kft. 900 millió forint keretösszegért többek között hirdetési felületek vásárlására kapott megbízást.
Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos utóbb számos szabálytalanságot állapított meg az érdektelenségbe fulladt sms-kampánnyal kapcsolatban. A kormányzati hirdetések nem feleltek meg teljes körűen az adatvédelmi törvényben foglalt kritériumoknak, ugyanis azokból nem derült ki, hogy ki és meddig kezeli az sms-küldők személyes adatait. Az ombudsman szerint a reklámok azt sugallták, hogy a kormány az adatkezelő, holott ezt a feladatot a Young and Rubicam alvállalkozója, a Wunderman Kft. látta el. A vizsgálat azt is megállapította, hogy bár a Wunderman októberig szándékozott tárolni az sms-küldők telefonszámait, erre nem volt jogos indoka.
A legnagyobb kormánypárt reklámkampánya sem nyerte el mindenki tetszését. Ismert, a National Geographic Magyarország felelős kiadója szerkesztőségi vezércikkben kért elnézést az olvasóktól, miután októberben szocialista hirdetés jelent meg a lapban, és emiatt több száz panaszos levél, telefon érkezett a folyóirathoz. Az MSZP decemberig tartó telefonos kampánya ügyében pedig az adatvédelmi biztos indított vizsgálatot, amely Péterfalvi Attila tegnapi tájékoztatása szerint még mindig tart, de várhatóan egy hónapon belül lezárul.
Gázolt a vonat Székesfehérvár és Dinnyés között