Elbírálás előtt áll a Fővárosi Főügyészségen annak a feljelentésnek az ügye, amely Hárskuti János, a Budapest Airport Rt. vezérigazgatója ellen hűtlen kezelés kísérletének megalapozott gyanúja miatt ügyészségi vizsgálatot kért. Varga Jenő, a főügyészség szóvivője közölte: jelenleg is vizsgálják az ügyet. Információink szerint a beadvány a februárban kipattant telekbotrányra vonatkozik, amely azt kifogásolja, hogy a Hárskuti János által aláírt szerződés révén a repülőtér a piaci értéknél lényegesen magasabb áron jutott volna hozzá a szomszédságában lévő ecseri területhez, ráadásul az ügylet miatt a társaság nyereségének jelentős részét a vezérigazgató kivonta a BA Rt. rendelkezése alól. A beadvány értelmében Hárskuti nem az elvárható gondossággal látta el a társaság ügyvezetését, így például lemondott az ominózus szerződés feltűnő értékaránytalanság címén való megtámadásának jogáról, és vállalta, hogy késedelmes fizetés esetén húszszázalékos éves kamatot fizet az eladónak. A feljelentés kitér arra is, hogy Vági Márton, az ÁPV Rt. vezérigazgatója megpróbálta leállíttatni a megállapodás aláírását, őt azonban Hárskuti a földi kiszolgálás leállításával „zsarolta meg”. A teleküggyel kapcsolatos érdeklődésünkre a BA Rt. nem válaszolt. A márciusban botrányba fulladt húszhektáros telekügyletről igazolást nyert: a teljesítés esetén nem járt volna jól a BA Rt., a repülőtér mellett közel száz hektár feletti uralmat biztosító ACC Kft.-ben és CAD Rt.-ben ugyanis mindössze kétmilliárd forintért vásárolt többségi részesedést a Leisztinger Tamás közvetett érdekeltségébe tartozó KNB-Fuente Kft. Teljesült a BA Rt. munkáltatói oldala és az érdekképviseletek között 2005. szeptember 11-én létrejött megállapodás, amelynek megvalósulását 2005. október 28-án munkaügyi döntőbíró részvételével ellenőrizte a BA Rt. és az érintett szakszervezetek is.
Aláírás előtt a kiszervezés. A Malév egyik legjövedelmezőbb üzletágát, az üzemanyag-értékesítést kívánja eladni a BA Rt.-nek. Németh Krisztina, a Malév sajtófőnöke megerősítette: az üzletág eladására vonatkozó szerződés aláírás előtt áll. Olyan szolgáltatás átadásáról van szó, amelyet a jelenlegi világtrendek szerint nem a légi cégek látnak el, az üzletág felértékelését pedig független értékelő cég végezte.
Tiltakozó szakszervezetek. A Budapest Airport (BA) Rt. öt reprezentatív szakszervezetének sztrájkbizottsága tegnap elhatározta, péntek délig döntenek arról: sztrájkolnak vagy tüntetnek-e jogaik érvényesítéséért – tájékoztatott Hilmer Sándor szóvivő. Kifejtette: nem teljesültek a BA Rt. érdekképviseletei és a Ferihegyi repülőteret üzemeltető cég vezetősége között szeptember 11-én megkötött megállapodások. Nem rendeződött a cégnél a létszámgazdálkodás helyzete, rendszeresek a túlórázások és nem fizették ki a túlóradíjakat. Az Országos Munkaügyi és Munkabiztonsági Főfelügyelőség (OMMF) e kérdésben vizsgálatot folytatott, amelynek megállapításáról máig nem tájékoztatták az érdekképviseleteket. A BA Rt. menedzsmentjével úgy állapodtak meg, az OMMF által feltárt hiányosságokat rendezik, s a BA Rt.-nél folyó belső vizsgálatot legkésőbb a tegnapig befejezik, ám ezek egyike sem történt meg – mondta. (H. E.)