Estig váltható biztosító

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés felmondása esetén az egyik fő szabály, hogy a felmondásnak december 1-jén éjfélig meg kell érkeznie a „régi” biztosítóhoz. A szerződést faxon is fel lehet mondani. Idén minden bizonnyal rekordot dönt az átszerződött ügyfelek száma.

Csákó Attila
2005. 12. 01. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma estig mondhatják fel kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésüket az autósok. Fontos szabály, hogy a felmondásnak éjfélig meg kell érkeznie a biztosítóhoz. Így vagy a biztosítófiókok zárásáig van erre lehetőség, vagy faxon éjfélig – utóbbi némileg kockázatos: például kifogy a papír a gépből. A váltáshoz érdemes on-line alkusz közreműködését igénybe venni, mert ez esetben kevesebb az ügyfélre váró feladat, ráadásul nem kell a biztosítófiókba elmenni. Az új szerződés megkötésére december végéig van mód. Idén a szakemberek rekordszámú „ügyfélvándorlásra” számítanak. Az optimisták 400-600 ezerre, a pesszimistábbak 150-300 ezerre prognosztizálják a váltók számát. Ez évben aratnak az on-line alkuszok, hiszen az elektronikus úton társaságot váltó autósok száma elérheti, sőt meghaladhatja a százezret, szemben a tavalyi negyvenezerrel. A forgalomnövekedésük mögött az állhat, hogy a váltásnak ez a módja kényelmes, ráadásul több társaság – Allianz, MÁV, OTP-Garancia, TIR, Union – ez esetben pluszkedvezményeket is kínál.
Az on-line alkuszok eddigi tapasztalatai szerint az ügyfelek döntő része a kedvezőbb díj miatt vált biztosítót. Vannak, akik szerint a szolgáltatás minősége mindegy. A gyengébb színvonalat ugyanis nem a károkozó, hanem a kárt szenvedett ügyfél sínyli meg. Ezt a vélekedést azonban minden bizonnyal nem osztják azok, akik tavaly megszenvedték egyes biztosítók kifogásolható magatartását (hónapokig nem kötvényesített szerződések, rendőri ellenőrzésnél lehetetlen helyzetek, alig elérhető kárrendezés). Egy esetben például a kárt szenvedett autós a károkozón személyesen követelte kárának megtérítését utóbbi biztosítójának lehetetlen magatartása miatt.
Ezért sokak szerint a szolgáltatás minősége is fontos. Egyes vélemények szerint a biztosítók által kínált pluszszolgáltatások ügyfélcsalogató marketingfogások, amiért nemritkán pluszpénzeket kérnek a társaságok. Az ügyfél baj esetén nem is tudja, mire jogosult, vagy pedig más biztosítás révén amúgy is megilletné a pluszként beharangozott szolgáltatás. Így az ígért pluszt igénybe sem veszi. A társaságok által kínált temérdek kedvezmény között egyre nehezebb eligazodni. Nehéz pontos képet kapni arról, melyik biztosító ajánlata a legjobb, hiszen a kínálatok szövevényes rendszerében a kedvezmények nehezen egybevethetők. Mindezen persze nem kell csodálkozni, hiszen a kormányrendelet sem határozza meg a bónusz- fokozatokért adható kedvezmények mértékét. Így nem csoda, hogy az éles piaci versenyben a cégek nem igazán törekednek átlátható helyzet megteremtésére, könnyen összehasonlítható kínálat bemutatására.
Maradni vagy menni, ezt mindenki maga dönti el. Egyet nem érdemes: a díjat nem befizetni. Ez esetben esetleges károkozás után a Magyar Biztosítók Szövetsége megtéríti ugyan az okozott kárt, ám peres úton behajtja a károkozó, kötelező biztosítással nem rendelkező autóson annak összegét. Így akár a család ingatlanja is elúszhat. Miközben díjfizetés esetén egy adott kár után a biztosító 1,75 milliárd forintig helytáll, amiből 500 millió a dologi kár és 1,25 milliárd a személyi kártérítés összege.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.