Ma estig mondhatják fel kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésüket az autósok. Fontos szabály, hogy a felmondásnak éjfélig meg kell érkeznie a biztosítóhoz. Így vagy a biztosítófiókok zárásáig van erre lehetőség, vagy faxon éjfélig – utóbbi némileg kockázatos: például kifogy a papír a gépből. A váltáshoz érdemes on-line alkusz közreműködését igénybe venni, mert ez esetben kevesebb az ügyfélre váró feladat, ráadásul nem kell a biztosítófiókba elmenni. Az új szerződés megkötésére december végéig van mód. Idén a szakemberek rekordszámú „ügyfélvándorlásra” számítanak. Az optimisták 400-600 ezerre, a pesszimistábbak 150-300 ezerre prognosztizálják a váltók számát. Ez évben aratnak az on-line alkuszok, hiszen az elektronikus úton társaságot váltó autósok száma elérheti, sőt meghaladhatja a százezret, szemben a tavalyi negyvenezerrel. A forgalomnövekedésük mögött az állhat, hogy a váltásnak ez a módja kényelmes, ráadásul több társaság – Allianz, MÁV, OTP-Garancia, TIR, Union – ez esetben pluszkedvezményeket is kínál.
Az on-line alkuszok eddigi tapasztalatai szerint az ügyfelek döntő része a kedvezőbb díj miatt vált biztosítót. Vannak, akik szerint a szolgáltatás minősége mindegy. A gyengébb színvonalat ugyanis nem a károkozó, hanem a kárt szenvedett ügyfél sínyli meg. Ezt a vélekedést azonban minden bizonnyal nem osztják azok, akik tavaly megszenvedték egyes biztosítók kifogásolható magatartását (hónapokig nem kötvényesített szerződések, rendőri ellenőrzésnél lehetetlen helyzetek, alig elérhető kárrendezés). Egy esetben például a kárt szenvedett autós a károkozón személyesen követelte kárának megtérítését utóbbi biztosítójának lehetetlen magatartása miatt.
Ezért sokak szerint a szolgáltatás minősége is fontos. Egyes vélemények szerint a biztosítók által kínált pluszszolgáltatások ügyfélcsalogató marketingfogások, amiért nemritkán pluszpénzeket kérnek a társaságok. Az ügyfél baj esetén nem is tudja, mire jogosult, vagy pedig más biztosítás révén amúgy is megilletné a pluszként beharangozott szolgáltatás. Így az ígért pluszt igénybe sem veszi. A társaságok által kínált temérdek kedvezmény között egyre nehezebb eligazodni. Nehéz pontos képet kapni arról, melyik biztosító ajánlata a legjobb, hiszen a kínálatok szövevényes rendszerében a kedvezmények nehezen egybevethetők. Mindezen persze nem kell csodálkozni, hiszen a kormányrendelet sem határozza meg a bónusz- fokozatokért adható kedvezmények mértékét. Így nem csoda, hogy az éles piaci versenyben a cégek nem igazán törekednek átlátható helyzet megteremtésére, könnyen összehasonlítható kínálat bemutatására.
Maradni vagy menni, ezt mindenki maga dönti el. Egyet nem érdemes: a díjat nem befizetni. Ez esetben esetleges károkozás után a Magyar Biztosítók Szövetsége megtéríti ugyan az okozott kárt, ám peres úton behajtja a károkozó, kötelező biztosítással nem rendelkező autóson annak összegét. Így akár a család ingatlanja is elúszhat. Miközben díjfizetés esetén egy adott kár után a biztosító 1,75 milliárd forintig helytáll, amiből 500 millió a dologi kár és 1,25 milliárd a személyi kártérítés összege.

Eladó a vármegye legkisebb háza – különleges ajánlat Vérteskethelyről