Elkezdte az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság azoknak a nyolcoldalas „tájékoztató” füzeteknek a kézbesítését, amelyekben a „2005. év végi és 2006-ban esedékes nyugdíjintézkedésekről, valamint a 2006–2010. közötti külön nyugdíjemelés, nyugdíjkorrekció programjáról” adnak felvilágosítást. A nyugdíjasokhoz eljuttatott kiadványok a tárgyszerű tájékoztatás helyett több helyen a kormányzati intézkedések dicséretébe bonyolódnak. Rögtön az első oldalon az olvasható: „Az elmúlt hetekben a kormány több olyan döntést hozott, amelyek javítják a nyugdíjasok életkörülményeit, biztonságosabbá teszik az idős emberek mindennapjait.” A hatodik oldalon pedig arról értekeznek, hogy a kormány a 100 lépés programjának keretében javaslatot dolgozott ki „a nyugdíjak összegében az elmúlt évtizedekben felhalmozódott igazságtalanságok enyhítésére, a nyugdíjaskor biztonságának növelésére”.
A „tájékoztató” füzet nyomdai előkészítését és kivitelezését az Eurotronik Rt., illetve az e-Print Magyarország Rt. végezte. Szerettük volna megkérdezni a nyugdíjbiztosítónál, hány millió forintnyi közpénzt költöttek el a nyugdíjkorrekció reklámozására, de kora délután azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az épületben rovarirtás van, ezért az illetékes válaszadók már hazamentek.
Mint azt megírtuk, a Gyurcsány Ferenc által meghirdetett nyugdíjkorrekciós programról tájékoztató füzetek osztogatása mellett a héten az „adócsökkentést” kezdték reklámozni rádiókban, tévékben, újságokban több mint százmillió forintnyi közpénzért. A kormány – a kancellária honlapján nyilvánosságra hozott szerződések tanúsága szerint – idén mintegy kétmilliárd forintot fordít intézkedéseinek reklámozására, illetve PR-feladatokra.
A Hezbollah újabb háborúval fenyegette meg Izraelt
