A 2002-es választási ciklusban ígért 800 kilométer új autópálya helyett Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter 500 kilométer hosszú gyorsforgalmi út 2002 és 2006 közötti megépítéséről beszélt hétfőn a Magyar Televízió Este című műsorában. Ezzel együtt közölte azt is, hogy az Orbán-kormány mindössze hét kilométer hosszú autópályát adott át. A Nemzeti Autópálya Rt. által közzétett adatok alapján lapunk számításai szerint 2002 elejétől 2006 végéig 467 kilométer hosszú új autópályát és gyorsforgalmi utat adtak, illetve adnak át az országban, ebből viszont 106 kilométer 2000–2002 között az Orbán-kabinet alatt készült el, vagy még abban a ciklusban kezdődött meg a beruházás, de már a kormányváltást követően helyezték forgalomba.
Ugyancsak a polgári kormány alatt bővült ki és épült újjá az M7-es Érd–Zamárdi közötti – 90 kilométeres – szakasza. A szocia-lista–szabad demokrata kormány által megkezdett autópálya-fejlesztések közül mindeddig 61 kilométer hosszú sztrádát adtak át a forgalomnak a kormány képviselői, ez pedig megegyezik az Orbán-kabinet idején épült, Füzesabony–Polgár közötti M3-as autópálya hosszával.
A Kóka János szakminiszter által hangoztatott új építésű sztrádák közül – abban az esetben, ha a tervezett határidőre átadják az utakat a kivitelező cégek – 2006 áprilisáig 190 kilométer hosszú szakaszt helyeznek forgalomba. Mindezek a beruházások összességében 251 kilométer gyorsforgalmi utat jelentenek, ezen belül viszont az M5-ös új szakaszát és az M6-os autópályát magánbefektetők építik. Idén a tervek szerint év végéig ezen kívül még 110 kilométer hosszú sztrádát vehetnek birtokukba az autósok.

A részeges szegedi karatés rátámadt egy férfira, de olyat kapott, hogy padlót fogott – videó