Tegnap a gazdasági minisztert hallgatta meg a parlament területfejlesztési bizottsága. Ám Kóka János a tárca 2004. évi tevékenységének ismertetése helyett a közlekedéspolitika stratégiai távlati irányelveit ismertette vázlatosan, s ebben kitért a gyorsforgalmi úthálózat 2006–2015 közötti fejlesztésére. A tervezettel nem aratott osztatlan sikert, mert a Fidesz két bizottsági tagja, a szekszárdi, illetve a salgótarjáni képviselő egyaránt azt látta a térképvázlatokon, hogy városuk még tíz év múlva sem kap kellő gyorsforgalmi öszszeköttetést. Koltai Tamás fideszes képviselő emellett a dunaújvárosi gumigyár-beruházás környezetvédelmi hatástanulmánya, a gazdasági minisztérium „mocsári békái” és a miniszter helikopter-balesete után is érdeklődött. Becsó Zsolt nógrádi fideszes képviselő hosszan sorolta, milyen beruházások történtek a megyében 2002 előtt, s milyen elbocsátásokat tapasztalnak a kormányváltás óta. Firtatta, ki a felelős a MÁV évente megduplázódó adósságáért.
A miniszter előbb visszautasította az ellenzéki képviselők politikai tartalmú kérdéseit, majd válaszában a problémákért sorozatosan az Orbán-kormányt tette felelőssé. Nem válaszolt érdemben a Hankook gyár környezetvédelmi vizsgálatára, az autópálya-fejlesztésből kimaradó régiókra, valamint a helikopter-balesetére vonatkozó kérdésekre. A MÁV veszteségét úgy értékelte, hogy a tervek szerint alakult, a gazdasági minisztérium struktúrájának átalakítását pedig egyenesen modellértékűnek nevezte. Elismerte ugyanakkor, hogy Nógrádban és több hátrányos helyzetű régióban nem dübörög a gazdaság, s „hihetetlen foglalkoztatási gondok vannak”.
Szijjártó Péter: Megkaptuk Paks 2 első beton öntéséhez szükséges zöld lámpát