Nem először kap az ügy nyilvánosságot, mert márciusban mallorcai állampolgárok bejelentései alapján már vizsgálódott a spanyol csendőrség a spanyol titkosszolgálattal (CNI) együtt, és két hónappal később le is zárta a „kimerítő alaposságú vizsgálatot” azzal a következtetéssel, hogy nem talált bűncselekményre utaló nyomot. A spanyol biztonsági szolgálat e jelentés alapján mégis kérte a CIA-t, hogy repülőgépei ne vegyék igénybe a spanyol reptereket. Az El País című napilap keddi száma szerint a csendőrség júniusban elkészített jegyzőkönyve alapján 2004. január 22-e és 2005. január 17-e között tíz alkalommal szálltak le a CIA gépei Palma de Mallorcán. Áprilisban az egyik tenerifei napilap közölte, hogy a CIA Gulfstream típusú gépei 2003-ban és 2004-ben hétszer szálltak le a sziget két repülőterén. Az autonóm kormány több alkalommal kért magyarázatot Madridtól, de a belügyminiszter csak július végén válaszolta, hogy nincs tudomása róla, hogy akár egyetlen ország is illegális tevékenységre, nevezetesen fogoly terroristák szállítására használta volna a Kanári-szigeteket. A mallorcai napilap arról is tájékoztat, hogy még andalúziai repülőtereken is leszálltak az említett gépek, feltételezhetően hasonló céllal.
A Wayne Madsen Report (WMR) nevű szervezet jelentésében közli, az Egyesült Államok C–130-as típusú repülőgépekkel szállíttatja Kelet-Európában a terroristagyanús személyeket. A WMR informátora szerint a C–130-asok számos helyen leszálltak, s név szerint megemlíti a taszári légibázist, mint a „feketekihallgatások” egyik helyszínét. Emellett Ukrajna, Lengyelország, Macedónia, Románia, Grúzia, Albánia, Bulgária és Moldova egy-egy városát említi meg a honlap.

Tiszás aktivisták vehetik ki a szavazólapokat a postaládákból