Bár a 4-es metró beruházását előkészítő és felügyelő DBR Metró Projektigazgatóság szerint egyelőre nem csúszik az új vonal 2009. végi átadása, úgy tudjuk azonban, hogy a jelenlegi kormányzati ciklus egy kapavágás nélkül telik el.
Az első nagy tender, az alagútépítési pályázat lezárása legjobb esetben ez év végére várható, ám az előkészületi munkálatok is csak késő tavasszal vagy nyáron kezdődhetnek meg. Mindeközben kiderült, hogy a metró második közbeszerzési eljárását, a 37 szerelvény beszerzésére vonatkozó tendert megtámadta az egyik spanyol pályázó. Az előminősítéses szakaszban hatodik helyre sorolt, tehát a második szakaszba már meg sem hívott Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) cég ugyanis jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, amely fel is függesztette a pályázatot.
Információink szerint 40 nap alatt kell döntést hoznia a döntőbizottságnak, amely a tender első fordulója értékelésének megismétlésére is kötelezheti a BKV-t, illetve a DBR Metró Kft.-t. Ismert a metrószerelvények nemcsak a 4-es, hanem a 2-es vonalon is közlekednének. – Az lenne a meglepő, ha ilyen több tíz milliárd forintos tenderek esetén a kieső pályázók nem próbálnának meg valamilyen módon visszakerülni a versenybe – mondta az MTI-nek Vajda Pál főpolgármester-helyettes, aki nem számít arra, hogy új tendert kellene kiírni. Deák András, a Fővárosi Közgyűlés közbeszerzési bizottságának fideszes elnöke azért tiltakozik, mert az ellenzéket kizárták a tenderbíráló bizottság munkájából, így sem információjuk, sem lehetőségük nem volt arra, hogy a beszerzés törvényességét és szakmaiságát befolyásolják. Szerinte az MSZP–SZDSZ-es városvezetés és Demszky Gábor felelőssége, ha az eljárás nem volt megfelelő.
Magyarország családügyi adóparadicsom lesz
