Az ellenzék szerint a kormány 6-6,5 milliárd forintnyi uniós pénzt kíván elkölteni a választásokig végső soron kampánycélra; ebben szerepel más mellett 400-450 kistérségi tanácsadó mozgósítása, akik kormányzati EU-s programokat népszerűsítenének. A kabinet ugyanakkor a hazai büdzsét is megterheli, hogy a lakosságot tájékoztassa munkájáról. Kommunikációs szakemberek, tanácsadó cégek sora kötött már szerződést a Miniszterelnöki Hivatallal (MeH) közel kétmilliárd forint értékben, hogy a száz lépés programjának vezérmotívumai rögzüljenek a köztudatban.
A kancellária számára médiatervezési és médiavásárlási feladatokat láthat el 720 millió forintos keretösszegből a Médiaedge Kft. 2006. június 30-ig, az ehhez szükséges nyomdai munkálatok megszervezése a Magyar Hivatalos Közlönykiadó Kft. feladata lesz maximum 550 millió forintból, míg a kampányhoz kapcsolódó kreativitást a Young & Rubicam Kft. szolgáltatná, legfeljebb 220 millió forintból. Mindezek mellett magán- és jogi személyek havi 435, 480 és 550 ezer forintért kommunikációs tanácsokat adnak a MeH-nek.
Gyurcsány Ferenc mögött is áll egy stáb, hogy közpénzből támogassák a milliárdos miniszterelnök sajtószerepléseinek szakmaiságát. A kormányfő „politikai jellegű programjainak” megtervezése és értékelése havonta 450 ezer forintjába kerül az adófizetőknek. A Gyurcsány részvételével zajló eseményeket havi 755 ezer forintért dokumentálják fényképezőgéppel, de a politikus is számíthat kommunikációs és PR-tanácsokra médiaszereplései előtt, 255 ezer forintért.
A Magyar Hírlap információi szerint a kormány szeptemberig 634 millió forintot költött a Fészekrakó, a Start és az Útravaló programok népszerűsítésére, további 150 milliót a száz lépést hirdető nyári roadshowra, 50-et az azt követő kampányra, valamint 125 milliót terveznek elkölteni az adócsökkentési program ismertetésére.
Jelentős tételt jelent a kormány számára készítendő közvélemény-kutatások megrendelése. Várhatóan a Szonda Ipsos és a Medián 166 millió forintot könyvelhet el júniusig. EU- és költségvetési pénzek mellett az MSZP is jelentős összegeket áldoz a választók meggyőzésére, a párt négyhetes imázskampánya például egyes becslések szerint 400- 600 millió forintot emésztett fel.

Kánikula, majd erős lehűlés várható a napokban