Milliárdok propagandára

A választásokig legkevesebb kétmilliárd forintot kíván elkölteni a kormány a tevékenységének bemutatására – derül ki a Miniszterelnöki Hivatal honlapján hozzáférhető szerződések listájából. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök nyilvános szerepléseinek szakszerűségéért kis csapat felel, amely havi több százezer forintért végzi munkáját közpénzből.

Munkatársunktól
2005. 11. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ellenzék szerint a kormány 6-6,5 milliárd forintnyi uniós pénzt kíván elkölteni a választásokig végső soron kampánycélra; ebben szerepel más mellett 400-450 kistérségi tanácsadó mozgósítása, akik kormányzati EU-s programokat népszerűsítenének. A kabinet ugyanakkor a hazai büdzsét is megterheli, hogy a lakosságot tájékoztassa munkájáról. Kommunikációs szakemberek, tanácsadó cégek sora kötött már szerződést a Miniszterelnöki Hivatallal (MeH) közel kétmilliárd forint értékben, hogy a száz lépés programjának vezérmotívumai rögzüljenek a köztudatban.
A kancellária számára médiatervezési és médiavásárlási feladatokat láthat el 720 millió forintos keretösszegből a Médiaedge Kft. 2006. június 30-ig, az ehhez szükséges nyomdai munkálatok megszervezése a Magyar Hivatalos Közlönykiadó Kft. feladata lesz maximum 550 millió forintból, míg a kampányhoz kapcsolódó kreativitást a Young & Rubicam Kft. szolgáltatná, legfeljebb 220 millió forintból. Mindezek mellett magán- és jogi személyek havi 435, 480 és 550 ezer forintért kommunikációs tanácsokat adnak a MeH-nek.
Gyurcsány Ferenc mögött is áll egy stáb, hogy közpénzből támogassák a milliárdos miniszterelnök sajtószerepléseinek szakmaiságát. A kormányfő „politikai jellegű programjainak” megtervezése és értékelése havonta 450 ezer forintjába kerül az adófizetőknek. A Gyurcsány részvételével zajló eseményeket havi 755 ezer forintért dokumentálják fényképezőgéppel, de a politikus is számíthat kommunikációs és PR-tanácsokra médiaszereplései előtt, 255 ezer forintért.
A Magyar Hírlap információi szerint a kormány szeptemberig 634 millió forintot költött a Fészekrakó, a Start és az Útravaló programok népszerűsítésére, további 150 milliót a száz lépést hirdető nyári roadshowra, 50-et az azt követő kampányra, valamint 125 milliót terveznek elkölteni az adócsökkentési program ismertetésére.
Jelentős tételt jelent a kormány számára készítendő közvélemény-kutatások megrendelése. Várhatóan a Szonda Ipsos és a Medián 166 millió forintot könyvelhet el júniusig. EU- és költségvetési pénzek mellett az MSZP is jelentős összegeket áldoz a választók meggyőzésére, a párt négyhetes imázskampánya például egyes becslések szerint 400- 600 millió forintot emésztett fel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.