Alaposan végigjárták a térségünket a Hankook koreai személygépkocsiabroncs-gyártó képviselői, amikor az 500 ezer eurós, 1500 munkahelyet teremtő, évente tízmillió gumiabroncsot előállító gyár helyét igyekeztek kiválasztani. Lengyelországban egy euróért kaptak volna telket, Szlovákiában Léva mellett már ki is jelölték a helyszínt, amikor a kormány elállt a 105 milliárd eurós, a beruházás 21 százalékát kitevő állami támogatástól. Vajon mennyit ígért rá erre Kóka János, hogy hazánkat választotta a koreai cég? – kérdezték a parlamentben a Fidesz képviselői. A gazdasági miniszter sejtelmesen azt válaszolta, „nagyon megéri majd” hazánknak. Egy koreai lapnak adott interjúban a mérséklődő adókat említette, továbbá azt, hogy a Magyarországon beruházók gyors ügymenetre számíthatnak. A Hankook illetékesei ugyanott közölték, hogy Magyarországot a logisztikai előnyök alapján és azért választották, mert támogatást kapnak a kormánytól.
A koreai abroncsgyártó csupán harmadik a hazánkban megtelepedő gumis világcégek között. A Michelin idén szeptember végén adta át Nyíregyházán új, évi 800 ezres kapacitású gyárát. A céget nem foglalkoztatja, hogy a Hankook mekkora állami támogatást lobbizott ki a kormánnyal folytatott tárgyalásain – mondta el kérdésünkre Magyar Zoltán, a Michelin Hungária kommunikációs igazgatója. Számukra csupán az a fontos, hogy megkapták az ígért adókedvezményt. A 14,5 milliárd forintos beruházás nyomán jövőre több százezer személyautó-abroncsot állítanak elő az üzemben. Ugyancsak Magyarországot választotta a Bridgestone. A japán vállalat 190 millió euróból húzza majd fel tatabányai egységét, amely 2008-ban kezdi meg működését.
Szijjártó Péter: Megkaptuk Paks 2 első beton öntéséhez szükséges zöld lámpát