Köszönhetően a mobiltelefonok iránti kereslet növekedésének javította harmadik negyedévi eredményeit a finn Nokia, s jól szerepelt a Motorola és az Ericsson is. Ezt támasztotta alá a GfK Gazdaságkutató Intézet is, amely elemzésében megállapította: Európában 10 százalékkal nőtt a mobilpiac július és szeptember között. A piac legfontosabb szereplői egyetértenek abban, hogy az idén a korábban jósoltnál több, 760–780 millió mobiltelefont vásárolnak világszerte.
A világ első számú mobiltelefon-gyártójánál, a Nokiánál az egy részvényre jutó nyereség 20 eurócent volt az egy évvel korábbi 15 eurócentet követően a szeptember 30-ával zárult negyedévben, az adózott eredmény 29 százalékkal 685 millió euróról 881 millióra emelkedett. A cég a jó eredményeket elsősorban annak tulajdonítja, hogy a fejlődő országokban több, elsősorban olcsó árfekvésű készüléket értékesítettek, s ez a tendencia megmarad az év hátralévő részében is: a korábbi 102 eurós értékesítési ár valószínűleg alacsonyabb lesz a negyedik negyedévben.
Kedvező üzletmenetről számolt be a Sony Ericsson is: a harmadik negyedben nettó eredményét 104 millió euróra növelte, árbevétele 22 százalékkal 2,1 milliárd euróra nőtt. A Motorola rekordforgalomról számolt be, ennek köszönhetően a cég adózott eredménye a harmadik negyedben több mint megháromszorozódott, s elérte a 1,75 milliárd dollárt.

Ezek az árulkodó jelek mutatják, hogy Magyar Pétert nagyon érzékeny pontján érinti a bennfentes kereskedés ügye